tr
en
Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
İçerik Pazarlama Sözlüğü (1)
Türkçe
İngilizce
Kısaltmalar
#
A
B
C
Ç
D
E
F
G
H
I
İ
J
K
L
M
N
O
Ö
P
R
S
Ş
T
U
Ü
V
Y
Z
İçerik Pazarlama Sözlüğü (1. Sayfa)
A/B Testi
:
Birden fazla değişkenden yalnızca birinin değiştirildiği ve eşit
...
Abandone Olmak
:
Bir web sitesinin veya programın kullanıcısı, hedeflenen eylemi d
...
Açılış Sayfası
:
Belli bir ürünü, reklam kampanyasını, belli bir hizmet ya da konu
...
Aday Müşteri Yaratma
:
Müşteri adayı oluşturma, dijital pazarlamada web kullanıcılarını
...
Adreslenebilir Televizyon Reklamcılığı
:
Adressable TV reklamları, CTV ya da dijital kanallar yoluyla izle
...
Alıcı Profili
:
Bir pazarlamacıya uygun hedef kitleyi belirlemede yardımcı olacak
...
Alternatif Metin
:
Çevrimiçi bir fotoğrafın yazılı açıklaması.
Anahtar Kelime
:
Bir denemede veya bir web sitesinde, ürünü veya hizmeti kısa ve ö
...
Anahtar Kelime Oranı
:
Bir internet sayfasında içerikteki hedef anahtar kelimenin ne kad
...
Anahtar Kelime Pazarlaması
:
Ürün ve hizmetleri çevrimiçi olarak tanıtmak için anahtar kelime
...
Anahtar Kelime Spam’ı
:
Arama motoru sonuç sayfalarında daha üst sıralarda yer almak için
...
anahtar performans göstergesi
:
“Anahtar performans göstergesi” terimi, belirli bir hedef için za
...
analitik
:
İş sorularını yanıtlamak, ilişkileri keşfetmek, beklenmeyen olayl
...
Arama Motoru Optimizasyonu
:
Web sitelerin arama motorlarında görünürlüğünü artırmak için yapı
...
Arama Motoru Pazarlama
:
Bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarındaki varlığını iyi
...
Arama Motoru Sonuçları Sayfası
:
Bir kullanıcı bir arama motoruna bir arama sorgusu yazdığında, bu
...
Backlink
:
Bir siteden başka bir siteye verilmiş olan bağlantıdır. Bu yönte
...
Bağlantı Oluşturmak
:
Bağlantı oluşturmak bir SEO taktiğidir. Metne köprülerin entegre
...
Bağlantılı TV
:
Bir televizyona bağlanan veya televizyona entegre olan ve akışlı
...
Bağlı Pazarlama/ Satış Ortaklığı
:
Bir blogda, sosyal ağ sitesinde, podcast’te veya web sitesinde bi
...
Benzersiz İçerik
:
Web’deki diğer herhangi bir içerikten tamamen farklı olması amaçl
...
Bilgi Grafiği
:
Bir konunun anlaşılması kolay bir özetini sağlarken, karmaşık ver
...
Bing Reklamcılığı
:
Bing platform hizmetlerine Bing reklamcılığı denir. Bing, MSN ve
...
Bing Web Yöneticisi Araçları
:
Ücretsiz bir Bing hizmetine Bing web yöneticisi araçları denir. W
...
Bireysel Pazarlama
:
İşletmelerin mevcut ve potansiyel müşterilere kişiselleştirilmiş
...
Blog(Ağ Günlüğü)
:
Blog aynı zamanda Weblog ingilizcede “web” ve “log” kelimelerinin
...
Bölge Fiyatlandırması
:
Belirli bir bölgedeki tüketicilerden aynı fiyat tahsil edilen fiy
...
Bülten Pazarlaması
:
Potansiyel ve mevcut tüketicilerden oluşan bir abone listesine e-
...
Büyük Veri
:
İşlenen, kategorilere ayrılan ve kullanılabilir bir formata dönüş
...
canlı yayın
:
Gerçek zamanlı, canlı çevrimiçi video yayınına canlı akış denir.
...
Creative Commons Lisansı
:
Telif hakkıyla korunan bir çalışmanın sınırsız bir şekilde yayılm
...
Çapa Metni
:
Sizi başka bir sayfaya götüren tıklanabilir bağlantılar.
Çekme Pazarlaması
:
Şirketin web sitesinde bilgilendirici blog gönderileri, videolar,
...
Çok Kanallı Pazarlama
:
Çok kanallı pazarlamanın amacı, tüm kanallarda müşteri deneyimini
...
Dijital Pazarlama
:
Ürün ve hizmetinizi online olarak tanıtabileceğiniz günümüz tekno
...
Dijital Pazarlama Hedefleri
:
Dijital pazarlama hedefleri, hedeflenen, ölçülebilir ve etkileşim
...
Dijital Pazarlama İlişkilendirme Modelleri
:
Dijital pazarlama ilişkilendirme modelleri, bir pazarlamacının he
...
Dijital Varlık Yönetim Sistemleri
:
Kuruluşların dijital içerik kataloglarını tek gerçek kaynaktan sa
...
Dinamik İçerik
:
Sahip olunan ziyaretçiyle ilgili bilgilere dayanarak web siteleri
...
Diyez Etiketi
:
“#” Sembolü ile kullanılan,sosyal paylaşım platformlarında başa b
...
dönüşüm oranı
:
Bir reklama tıkladıktan sonra siteyi ziyaret eden tüm ziyaretçile
...
Duyarlı Web Tasarımı
:
Kullanıcıların girdikleri web sitelerindeki ekranlarının bilgisay
...
E-KİTAP
:
Elektronik kitap veya e-kitap, geleneksel bir kitapla karşılaştır
...
Entegre Pazarlama İletişimi
:
Birbirlerini güçlendirmeyi amaçlayan farklı pazarlama yöntemlerin
...
E-Posta Pazarlaması
:
E-posta pazarlaması, potansiyel ve mevcut tüketicilere e-posta gö
...
Eskimeyen İçerik
:
Diğer bilgi türlerine göre daha fazla çalışma gerektiren, yayınla
...
Eşleşen İçerik
:
İnternet üzerinde yayınlanmış bir içeriğin kullanıcılar tarafında
...
E-Ticaret
:
Bir çevrimiçi mağaza tarafından yapılanlar gibi işletmeler ve müş
...
etkileşim
:
Mobil pazarlamada bir kullanıcının bir mobil uygulamayla etkileşi
...
Etkileşim Oranı
:
Bir içeriğin ne kadar etkileşim (beğeniler, paylaşımlar ve yoruml
...
Etkileyici Kişi
:
Etkileyici, sektöründe uzman olarak geniş çapta tanınan ve sadık
...
Featured Snippet
:
Kullanıcıların Google’da arama yaptığında, yapılan arama ile ilg
...
Flog
:
Fake ve blog kelimelerinin bir araya gelmesiyle oluşur. Bir mark
...
Geleneksel Medya
:
Televizyon,radyo, gazete ve dergiler gibi interaktif iletişim kur
...
Genişletilebilir İşaretleme Dili
:
İnsanlar ve bilgi işlem sistemleri tarafından kolayca okunabilen
...
Getiri Yönetimi
:
Esnek fiyatlandırma ve ürün satmak için müşteri davranışı anlayış
...
Google Ads
:
Arama motorunun işletmeler için sağladığı, kullanıcıların anahtar
...
Google Analytics
:
Google’ın AdWords ve YouTube gibi sayısız platformuna ek olarak,
...
Google My Business
:
Google platformu, arama sonuçlarında ve konum aramalarında görün
...
Gönderen Puanı
:
Her gönderen posta sunucusu IP adresi için 0-100 arasında bir iti
...
Görsel İçerik Pazarlaması
:
Hedef kitlenize bilgi sağlamak, duygusal bağlantılar geliştirmek
...
Görüntülü Reklamcılık
:
Reklamlarını metin tabanlı reklamcılık yerine görsel veya video k
...
Gross Rating Part
:
Reklamda etkiyi ölçmek için kullanılan bir birimdir. GRP’ler, is
...
Growth Hacking
:
Growth hacking, büyüme odaklı teknikler için her şeyi kapsayan b
...
halkla ilişkiler
:
Bir işletme, kurum ya da örgütün diyaloğa dayalı kurduğu bilim da
...
Halo Etkisi
:
Ürünlerin bir özelliğini ya da markanın başarılı ürününü ön plan
...
Harekete Geçirici Mesajlar
:
Bir web sitesindeki herhangi bir araç için hızlı teşvik oluşturma
...
Hayalet Yazıcı
:
Web siteleri için sitenin ana kadrosuna dahil olmayan içerik yaza
...
Hedef Tamamlama Oranı
:
Hedef Tamamlama Oranı (GCR) istatistiği, bir deneme teklifine kay
...
Hemen Çıkma Oranı
:
Açılış sayfası dışında herhangi bir sayfayı ziyaret etmeden siten
...
Hikaye Anlatma
:
Bir anlatıyı anlatma eylemi hikaye anlatımı olarak bilinir. Basıl
...
Hub Content
:
Markaların içeriklerini sosyal medyada sıkıcı olmayan bir düzen
...
huni
:
Pazarlama alanında “satış hunisi” ve “pazarlama hunisi” olarak ko
...
Hygien Content
:
Hedef kitlenin güncel gereksinimlerine göre uyarlanmış içeriktir
...
Inbound Pazarlama
:
Blog gönderileri, sosyal medya paylaşımları ve e-posta bültenleri
...
Influencer Marketing
:
Çeşitli markaların günümüzde sosyal medya araçlarını kullanarak
...
Instagram Hikayeleri
:
Bir video veya resim gönderisinin hikayesine Instagram hikayesi d
...
Isı Haritası
:
Web siteleri üzerinde kullanıcıların en çok nerelerde dolaştığını
...
İçerik Kuratörlüğü
:
Hedef kitlenize değer vermek amacıyla ilgili materyali bulmak, dü
...
İçerik Pazarlama Platformu
:
İçerik pazarlama ekiplerine marka bilinirliğini etkin bir şekilde
...
İçerik Pazarlaması
:
Belirli bir kitleyi çekmek ve sürdürmek ve nihayetinde kazançlı t
...
İçerik Yükseltmesi
:
“İçerik yükseltme” terimi, müşterilerin e-posta adresleri karşılı
...
interaktif pazarlama
:
Tüketicilerin pazarlama sürecine doğrudan katıldığı bir yöntemdir
...
İşlem Başına Maliyet
:
Reklamverenlerin yalnızca potansiyel bir müşteri belirli bir işle
...
İşletmeden İşletmeye
:
Diğer işletmelere satış yapan firmalara atıfta bulunan bir sıfat.
...
İşletmeden Tüketiciye
:
B2C pazarlama, bir şirketin ürünlerini ve hizmetlerini bireysel t
...
İthal
:
Başka bir kişinin çalışmasını, o kişiye kredi vermeden sahiplenme
...
izlenim
:
Bir kullanıcı bir reklamı görüntülediğinde, bu bir gösterim olara
...
Java Script
:
Bu programlama dilini kullanarak web tasarımcıları etkileşimli w
...
Joe Pulizzi
:
İçerikle Pazarlama kavramını 2001 yılında ortaya atan Amerikalı
...
Joomla!
:
Web içeriklerinin yayınlandığı ücretsiz ve açık kaynaklı bir içe
...
Kahraman İçerik
:
Bilinirliği artırmak ve çok fazla ses getirmek için şirketler tar
...
Kanal
:
Bir reklamın hedef pazarına tanıtım yaparken kullanmayı seçtiği s
...
Kişi Başına Maliyet
:
Reklamveren, dijital pazarlama yoluyla oluşturulan her olası satı
...
Kitle Kaynak Kullanımı
:
Genellikle yaratıcılık, problem çözme veya verimlilik olan ortak
...
Köprü Sayfalar
:
Arama sonuçlarında kendilerini rakiplerine oranla daha üst sırala
...
Köşe Taşı İçeriği
:
Sitelerin en büyük ve en önemli öğelerinden oluşur; arama motorla
...
Kulaktan Kulağa Pazarlama
:
Videolar, bloglar, sosyal medya siteleri vb. çeşitli medya platfo
...
Kullanıcı Arabirimi
:
Kullanıcılara bir donanım veya yazılım parçası üzerinde kontrol s
...
Kullanıcı Deneyimi
:
Marka farkındalığı kullanıcı deneyimi, bir müşterinin keşif, seçi
...
İçerik Pazarlama Sözlüğü İçerisinde Arama