tr en

İçerik Pazarlama Sözlüğü (2)

# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

İçerik Pazarlama Sözlüğü (2. Sayfa)

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik :
Bazen UGC olarak da bilinen kullanıcı tarafından oluşturulan içer ...
Kullanıcı/Tüketici Tarafından Üretilmiş İçerik :
UGC veya kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, müşteriler tara ...
Lineer TV :
 İzleyicilerin TV programlarını kendi kanallarında yayınlandığı t ...
Makale Pazarlaması :
Ana amacı yazarın sektörü, işi, görevi, deneyimleri ve bilgisi ha ...
Marka Bilinirliği :
Marka farkındalığı, müşterinin bir markayı ve onunla ilişkili öğe ...
Marka Değeri :
Bir marka adının değerine marka değeri denir. Marka denkliği fikr ...
Marka Müjdecisi :
Bir marka evangelisti,bir şirketin mallarını başkalarına hevesle ...
Marka Topluluk Web Siteleri :
Müşteriyi elde tutma, eşler arası yardım, bireylerin geri bildiri ...
Meme :
 mizahi veya büyüleyici bir nesne (altyazılı bir fotoğraf veya vi ...
Meta Açıklaması :
Tipik olarak, bir meta açıklama 135 ila 155 karakter uzunluğundad ...
Metin Optimizasyonu :
Bir web sitesinin metnini Google ve diğer arama motorları için ge ...
Metin Yazarlığı :
Yayıncılık işi veya internet gibi dijital bağlamlarda yaratıcı ma ...
Metrikler :
Herhangi bir pazarlama planının çok önemli bir bileşenidir.. Veri ...
Mikrosite :
Mikro siteler, belirli bir ürüne, kişiye veya etkinliğe ayrılmış ...
Mobil Optimizasyon :
Web sitenizi mobil cihazlar için kolay okunabilir ve mobil cihazd ...
Mobil Pazarlama :
Web siteleri, SMS, sosyal medya ve çeşitli uygulamalar aracılığıy ...
Müşteri Değeri :
Ürün ve hizmetlerin müşterilerin ihtiyaç, isteklerini karşılaması ...
Müşteri Değerinin 4C'si :
1990 yıllarında Robert Lauterborn tarafından geliştirilen müşteri ...
Müşteri Hizmetleri Memnuniyeti :
Basamaklı Stil Sayfaları veya CSS, renkler, yazı tipleri ve arka ...
Müşteri İletişimi :
Tüketicilerin ihtiyaçları ve isteklerini anlamak, karşılamak için ...
Müşteri İlişkileri Yönetimi :
İşletmelerin mevcut veya gelecekteki tüketicileriyle kurdukları b ...
Müşteri Kaybetme Oranı :
Kayıp oranı, müşteriler açısından her ay kaybettiğiniz toplam tük ...
Müşteri Kazanımı :
Müşteri edinme ve elde tutma, dijital pazarlamanın temel taşlarıd ...
Müşteri Kazanımı Maliyeti :
Bir müşteri edinmenin ortalama maliyeti, müşteri edinme maliyeti ...
Müşteri Maliyeti :
Tüketicilerin ürünleri satın alırken katlandığı maliyetlerdir. Ör ...
Müşteri Memnuniyeti Metriği :
0’dan 10’a kadar bir ölçekte, kaç kişinin işletmenizi başkalarına ...
Müşteri Rahatlığı :
Tüketicilerin ürünlere erişimini temsil eden bileşendir. Doğru da ...
Müşteri Segmentasyonu :
Bazen pazar bölümlendirme olarak da adlandırılan müşteri bölümlen ...
Müşteri Yaşam Boyu Değeri :
Şirketlerin müşterilerinden beklediği toplam gelirdir, belirli bi ...
Newsjacking :
 David Meerman Scott tarafından 2010 yılında ortaya çıkan günün e ...
Okunabilirlik :
Bir okuyucunun metni anlamasına yönelik kolaylık derecesi.Bu okun ...
Online Araştırıp Offline Satın Almak :
Tüketicilerin, yüz yüze satın alma yapmadan önce incelemeler, e-t ...
Opt-In :
Müşterilerin bir markadan iletişim alması için açık onay vermesin ...
Organik Trafik :
Organik trafik, web sitenize doğrudan Google veya Yandex gibi ara ...
Ortalama Sipariş Değeri :
Toplam satışları sipariş adedine bölerek hesaplanabilir. E-ticare ...
Over-The-Top :
 Servis sağlayıcıları tarafından Pay TV operatörlerine gerek duym ...
oyunlaştırma :
Ödüllendirme sistemleri ve rekabet unsurlarını, oyun tasarım tekn ...
Öğrenme Yönetim Sistemi :
E-öğrenme süreçlerini daha etkili ve verimli hale getirmek için k ...
Pazarlama Otomasyonları :
Manuel işlerin artık gerekli olmadığı pazarlama tekniklerini otom ...
Pazarlamayı Zorlama :
Push marketing, belirli bir mesajı bir grup potansiyel veya mevcu ...
Podcast :
 2000’lerde podcast kelimesi, “iPod” kelimesindeki pod (küçük kap ...
Potansiyel Müşteri :
Beklenti, bir şirketin potansiyel müşterisini tanımlamak için kul ...
Programlı Reklamcılık :
Yazılım kullanılarak dijital reklam alanının otomatik olarak edin ...
Rekabet Analizi :
Bir işletmenin rekabet ortamını analiz etmek, rekabet analizi yap ...
Reklam Alanı :
Reklamların sunumu için tasarlanmış bir web sitesi veya mobil uyg ...
Reklam Gösterimi :
Bir reklamın görüldüğü veya etkileşime girdiği durumları sayan me ...
Reklam Uzantıları :
Bir Google AdWords reklamının uzantısı, reklamla ilgili daha fazl ...
RSS :
 Haber sağlayıcıları, bloglar ve podcastler tarafından kullanılan ...
Sahip Olunan Medya :
Bir marka herhangi bir dijital varlık üzerinde tam yetkiye sahip ...
Satın Alma Döngüsü :
Satın alma döngüsü, bir alıcının bir ürün veya hizmeti satın alma ...
Satışların Maliyeti :
Tüm reklam giderinin kazanılan dönüşümlerin toplam değerine bölüm ...
Sayfa Dışı Optimizasyonu :
Sitelerin sayfa dışı öğelerini optimize etme işlemidir.Genellikle ...
Sayfa Görüntüleme :
Tek bir web sayfası yükleme isteği belirtilir. Dijital pazarlamac ...
Sayfa İçi Optimizasyonu :
Yerinde ayarlamalar kullanarak bir sayfanın alakalı arama sonuçla ...
Sayfa Sıralaması :
Page Rank, Google tarafından web sayfalarını arama motoru sonuçla ...
Screaming Frog :
 Ne kadar büyük veya küçük olursa olsun, tüm web sitelerinden ara ...
Seo Metinleri :
Arama motoru optimizasyon stratejilerinden yararlanan bir web sit ...
Serbest İçerik Yazarları :
Freelance içerik yazarı yayıncıların/ajansın direktifleri ve tesl ...
Servis Seviyesi Anlaşması :
SLA, bir şirketin satış ve pazarlama ekipleri arasında, pazarlama ...
Sık Sorulan Sorular :
Yayınlarda, web sitelerinde, e-posta listelerinde ve yaygın bilgi ...
Sıralamalar :
Bir web sitesinin arama motoru sonuçlarındaki konumu genellikle b ...
Sosyal Medya Optimizasyonu :
Tamamı sosyal medya profillerini daha görünür kılmak için tasarla ...
Sosyal Medya Pazarlaması :
İnternet sitelerinde sergilenen ürün veya hizmetlerin tanıtımları ...
Sosyal Pazarlama :
Sosyal pazarlama, hem bireylerin hem de bir bütün olarak toplumun ...
SWOT Analizi :
Sizin ve şirketinizin güçlü ve zayıf yönlerinizi değerlendirmeniz ...
Takip Edilmeyen Bağlantı :
Takip edilmeyen bağlantılar, web siteleri tarafından arama motoru ...
Tanıtılan Gönderi :
Facebook reklamları için kullanılan bir malzeme parçası “tanıtıla ...
tarama :
Yeni sayfaları, güncellenen sayfaları, silinen sayfaları veya yen ...
Taze İçerik :
Yeni blog girişleri veya diğer web sitelerine bağlantılar, yeni m ...
Tekil Ziyaretçi :
Raporlama döneminde bir web sitesini en az bir kez ziyaret eden b ...
Teknik Döküman :
Projenin ele almak istediği problemin ana hatları, bu problem içi ...
Tıklama Başına Ödeme :
Reklam verenlerin reklamlarından biri her tıklandığında bir ücret ...
Tıklama Haritası :
Tıklama haritası, insanların web sitelerini nereye tıkladıklarını ...
Tıklama Tuzağı :
Yalnızca izleyicilerin “tıklamasını” sağlamak için oluşturulan iç ...
Tıklanma Oranı :
E-posta, bağlantı, uygulama veya web sitesi gibi çevrimiçi bir ka ...
Tutma Süresi :
Ziyaretçilerin bir web sitesinde kalma süresi, tutma süresi olara ...
URL Parametresi :
URL aracılığıyla tıklamayla ilgili bilgileri aktarmanın bir yolu. ...
UTM İzleme :
Bir web URL’sinin sonuna küçük bilgiler ekleme uygulaması, işletm ...
UZAKTAN EĞİTİM :
Dijital ortamda canlı olarak yürütülebilen veya önceden yüklenmiş ...
Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler :
Bir kullanıcının arama sorgusuyla daha iyi eşleşmek için uzun kuy ...
Ücretli Reklam :
Ücretli reklamlar, ücretli reklamların yanı sıra gönderi yerleşim ...
Ürün-Fiyat-Yer-Promosyon :
1960’lı yıllarda pazarlama gurusu olarak bilinen Philip Kotler’in ...
Ürün-Pazar Uyumu :
Bir ürün ve hedef pazarı mükemmel bir şekilde hizalandığında, bun ...
Veriye Dayalı İçerik :
İnternetteki içerik pazarlama girişimleri için bir analitik tekni ...
Viral İçerik :
Paylaşım yoluyla çevrimiçi olarak geniş çapta yayılan bir malzeme ...
VİRAL PAZARLAMA :
Bir ürünü çeşitli sosyal medya platformlarında tanıtmak için sosy ...
Web Semineri :
 Web seminerleri, hedef kitlelerini bilgilendirmek, eğitmek veya ...
White Hat SEO :
 White hat SEO, arama motorları tarafından belirlenen yönergelere ...
WordPress :
 Herhangi kodlama bilgisine gerek duymadan, tıklamalar yardımıyla ...
XML Site Haritası :
XML site haritası, web sitenizin tüm önemli URL’lerini içeren web ...
yankı odası :
Aynı düşünceler etrafında birleşen insanlara verilen bilginin o a ...
Yaratıcı Konsept :
Reklam mesajlaşma yaklaşımını benzersiz ve akılda kalıcı bir şeki ...
Yatırım getirisi :
Bir yatırımın verimliliğini değerlendirmek veya birçok yatırımın ...
Yayın Takvimi :
İnternette işletme adına paylaşılan her şey (fotoğraf, video, hik ...
Yazma Havuzu :
Yazarak hizmet veren bireylerden oluşan bir ekiptir. Çeşitli ofis ...
Yeniden Hedefleme :
Yeniden hedefleme, bir şirketin mal veya hizmetlerinin reklamları ...
Yeniden Pazarlama :
Yeniden pazarlama, Google AdWords’ün yeniden hedeflemeye çok benz ...
Yenilikçi Pazarlama :
Yeni ürün ve hizmetleri hedeflenen bir tüketici gruplarına pazarl ...
Yerel Reklamcılık :
Bir medya kaynağının içeriğine göre uyarlanmış ücretli medyadır. ...
Youtube :
 Hedef reklamlara yardımcı olmak için Google Adsense’i kullanan, ...

İçerik Pazarlama Sözlüğü İçerisinde Arama