tr
en
Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
İçerik Pazarlama Sözlüğü (2)
Türkçe
İngilizce
Kısaltmalar
#
A
B
C
Ç
D
E
F
G
H
I
İ
J
K
L
M
N
O
Ö
P
R
S
Ş
T
U
Ü
V
Y
Z
İçerik Pazarlama Sözlüğü (2. Sayfa)
Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik
:
Bazen UGC olarak da bilinen kullanıcı tarafından oluşturulan içer
...
Kullanıcı/Tüketici Tarafından Üretilmiş İçerik
:
UGC veya kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, müşteriler tara
...
Lineer TV
:
İzleyicilerin TV programlarını kendi kanallarında yayınlandığı t
...
Makale Pazarlaması
:
Ana amacı yazarın sektörü, işi, görevi, deneyimleri ve bilgisi ha
...
Marka Bilinirliği
:
Marka farkındalığı, müşterinin bir markayı ve onunla ilişkili öğe
...
Marka Değeri
:
Bir marka adının değerine marka değeri denir. Marka denkliği fikr
...
Marka Müjdecisi
:
Bir marka evangelisti,bir şirketin mallarını başkalarına hevesle
...
Marka Topluluk Web Siteleri
:
Müşteriyi elde tutma, eşler arası yardım, bireylerin geri bildiri
...
Meme
:
mizahi veya büyüleyici bir nesne (altyazılı bir fotoğraf veya vi
...
Meta Açıklaması
:
Tipik olarak, bir meta açıklama 135 ila 155 karakter uzunluğundad
...
Metin Optimizasyonu
:
Bir web sitesinin metnini Google ve diğer arama motorları için ge
...
Metin Yazarlığı
:
Yayıncılık işi veya internet gibi dijital bağlamlarda yaratıcı ma
...
Metrikler
:
Herhangi bir pazarlama planının çok önemli bir bileşenidir.. Veri
...
Mikrosite
:
Mikro siteler, belirli bir ürüne, kişiye veya etkinliğe ayrılmış
...
Mobil Optimizasyon
:
Web sitenizi mobil cihazlar için kolay okunabilir ve mobil cihazd
...
Mobil Pazarlama
:
Web siteleri, SMS, sosyal medya ve çeşitli uygulamalar aracılığıy
...
Müşteri Değeri
:
Ürün ve hizmetlerin müşterilerin ihtiyaç, isteklerini karşılaması
...
Müşteri Değerinin 4C'si
:
1990 yıllarında Robert Lauterborn tarafından geliştirilen müşteri
...
Müşteri Hizmetleri Memnuniyeti
:
Basamaklı Stil Sayfaları veya CSS, renkler, yazı tipleri ve arka
...
Müşteri İletişimi
:
Tüketicilerin ihtiyaçları ve isteklerini anlamak, karşılamak için
...
Müşteri İlişkileri Yönetimi
:
İşletmelerin mevcut veya gelecekteki tüketicileriyle kurdukları b
...
Müşteri Kaybetme Oranı
:
Kayıp oranı, müşteriler açısından her ay kaybettiğiniz toplam tük
...
Müşteri Kazanımı
:
Müşteri edinme ve elde tutma, dijital pazarlamanın temel taşlarıd
...
Müşteri Kazanımı Maliyeti
:
Bir müşteri edinmenin ortalama maliyeti, müşteri edinme maliyeti
...
Müşteri Maliyeti
:
Tüketicilerin ürünleri satın alırken katlandığı maliyetlerdir. Ör
...
Müşteri Memnuniyeti Metriği
:
0’dan 10’a kadar bir ölçekte, kaç kişinin işletmenizi başkalarına
...
Müşteri Rahatlığı
:
Tüketicilerin ürünlere erişimini temsil eden bileşendir. Doğru da
...
Müşteri Segmentasyonu
:
Bazen pazar bölümlendirme olarak da adlandırılan müşteri bölümlen
...
Müşteri Yaşam Boyu Değeri
:
Şirketlerin müşterilerinden beklediği toplam gelirdir, belirli bi
...
Newsjacking
:
David Meerman Scott tarafından 2010 yılında ortaya çıkan günün e
...
Okunabilirlik
:
Bir okuyucunun metni anlamasına yönelik kolaylık derecesi.Bu okun
...
Online Araştırıp Offline Satın Almak
:
Tüketicilerin, yüz yüze satın alma yapmadan önce incelemeler, e-t
...
Opt-In
:
Müşterilerin bir markadan iletişim alması için açık onay vermesin
...
Organik Trafik
:
Organik trafik, web sitenize doğrudan Google veya Yandex gibi ara
...
Ortalama Sipariş Değeri
:
Toplam satışları sipariş adedine bölerek hesaplanabilir. E-ticare
...
Over-The-Top
:
Servis sağlayıcıları tarafından Pay TV operatörlerine gerek duym
...
oyunlaştırma
:
Ödüllendirme sistemleri ve rekabet unsurlarını, oyun tasarım tekn
...
Öğrenme Yönetim Sistemi
:
E-öğrenme süreçlerini daha etkili ve verimli hale getirmek için k
...
Pazarlama Otomasyonları
:
Manuel işlerin artık gerekli olmadığı pazarlama tekniklerini otom
...
Pazarlamayı Zorlama
:
Push marketing, belirli bir mesajı bir grup potansiyel veya mevcu
...
Podcast
:
2000’lerde podcast kelimesi, “iPod” kelimesindeki pod (küçük kap
...
Potansiyel Müşteri
:
Beklenti, bir şirketin potansiyel müşterisini tanımlamak için kul
...
Programlı Reklamcılık
:
Yazılım kullanılarak dijital reklam alanının otomatik olarak edin
...
Rekabet Analizi
:
Bir işletmenin rekabet ortamını analiz etmek, rekabet analizi yap
...
Reklam Alanı
:
Reklamların sunumu için tasarlanmış bir web sitesi veya mobil uyg
...
Reklam Gösterimi
:
Bir reklamın görüldüğü veya etkileşime girdiği durumları sayan me
...
Reklam Uzantıları
:
Bir Google AdWords reklamının uzantısı, reklamla ilgili daha fazl
...
RSS
:
Haber sağlayıcıları, bloglar ve podcastler tarafından kullanılan
...
Sahip Olunan Medya
:
Bir marka herhangi bir dijital varlık üzerinde tam yetkiye sahip
...
Satın Alma Döngüsü
:
Satın alma döngüsü, bir alıcının bir ürün veya hizmeti satın alma
...
Satışların Maliyeti
:
Tüm reklam giderinin kazanılan dönüşümlerin toplam değerine bölüm
...
Sayfa Dışı Optimizasyonu
:
Sitelerin sayfa dışı öğelerini optimize etme işlemidir.Genellikle
...
Sayfa Görüntüleme
:
Tek bir web sayfası yükleme isteği belirtilir. Dijital pazarlamac
...
Sayfa İçi Optimizasyonu
:
Yerinde ayarlamalar kullanarak bir sayfanın alakalı arama sonuçla
...
Sayfa Sıralaması
:
Page Rank, Google tarafından web sayfalarını arama motoru sonuçla
...
Screaming Frog
:
Ne kadar büyük veya küçük olursa olsun, tüm web sitelerinden ara
...
Seo Metinleri
:
Arama motoru optimizasyon stratejilerinden yararlanan bir web sit
...
Serbest İçerik Yazarları
:
Freelance içerik yazarı yayıncıların/ajansın direktifleri ve tesl
...
Servis Seviyesi Anlaşması
:
SLA, bir şirketin satış ve pazarlama ekipleri arasında, pazarlama
...
Sık Sorulan Sorular
:
Yayınlarda, web sitelerinde, e-posta listelerinde ve yaygın bilgi
...
Sıralamalar
:
Bir web sitesinin arama motoru sonuçlarındaki konumu genellikle b
...
Sosyal Medya Optimizasyonu
:
Tamamı sosyal medya profillerini daha görünür kılmak için tasarla
...
Sosyal Medya Pazarlaması
:
İnternet sitelerinde sergilenen ürün veya hizmetlerin tanıtımları
...
Sosyal Pazarlama
:
Sosyal pazarlama, hem bireylerin hem de bir bütün olarak toplumun
...
SWOT Analizi
:
Sizin ve şirketinizin güçlü ve zayıf yönlerinizi değerlendirmeniz
...
Takip Edilmeyen Bağlantı
:
Takip edilmeyen bağlantılar, web siteleri tarafından arama motoru
...
Tanıtılan Gönderi
:
Facebook reklamları için kullanılan bir malzeme parçası “tanıtıla
...
tarama
:
Yeni sayfaları, güncellenen sayfaları, silinen sayfaları veya yen
...
Taze İçerik
:
Yeni blog girişleri veya diğer web sitelerine bağlantılar, yeni m
...
Tekil Ziyaretçi
:
Raporlama döneminde bir web sitesini en az bir kez ziyaret eden b
...
Teknik Döküman
:
Projenin ele almak istediği problemin ana hatları, bu problem içi
...
Tıklama Başına Ödeme
:
Reklam verenlerin reklamlarından biri her tıklandığında bir ücret
...
Tıklama Haritası
:
Tıklama haritası, insanların web sitelerini nereye tıkladıklarını
...
Tıklama Tuzağı
:
Yalnızca izleyicilerin “tıklamasını” sağlamak için oluşturulan iç
...
Tıklanma Oranı
:
E-posta, bağlantı, uygulama veya web sitesi gibi çevrimiçi bir ka
...
Tutma Süresi
:
Ziyaretçilerin bir web sitesinde kalma süresi, tutma süresi olara
...
URL Parametresi
:
URL aracılığıyla tıklamayla ilgili bilgileri aktarmanın bir yolu.
...
UTM İzleme
:
Bir web URL’sinin sonuna küçük bilgiler ekleme uygulaması, işletm
...
UZAKTAN EĞİTİM
:
Dijital ortamda canlı olarak yürütülebilen veya önceden yüklenmiş
...
Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler
:
Bir kullanıcının arama sorgusuyla daha iyi eşleşmek için uzun kuy
...
Ücretli Reklam
:
Ücretli reklamlar, ücretli reklamların yanı sıra gönderi yerleşim
...
Ürün-Fiyat-Yer-Promosyon
:
1960’lı yıllarda pazarlama gurusu olarak bilinen Philip Kotler’in
...
Ürün-Pazar Uyumu
:
Bir ürün ve hedef pazarı mükemmel bir şekilde hizalandığında, bun
...
Veriye Dayalı İçerik
:
İnternetteki içerik pazarlama girişimleri için bir analitik tekni
...
Viral İçerik
:
Paylaşım yoluyla çevrimiçi olarak geniş çapta yayılan bir malzeme
...
VİRAL PAZARLAMA
:
Bir ürünü çeşitli sosyal medya platformlarında tanıtmak için sosy
...
Web Semineri
:
Web seminerleri, hedef kitlelerini bilgilendirmek, eğitmek veya
...
White Hat SEO
:
White hat SEO, arama motorları tarafından belirlenen yönergelere
...
WordPress
:
Herhangi kodlama bilgisine gerek duymadan, tıklamalar yardımıyla
...
XML Site Haritası
:
XML site haritası, web sitenizin tüm önemli URL’lerini içeren web
...
yankı odası
:
Aynı düşünceler etrafında birleşen insanlara verilen bilginin o a
...
Yaratıcı Konsept
:
Reklam mesajlaşma yaklaşımını benzersiz ve akılda kalıcı bir şeki
...
Yatırım getirisi
:
Bir yatırımın verimliliğini değerlendirmek veya birçok yatırımın
...
Yayın Takvimi
:
İnternette işletme adına paylaşılan her şey (fotoğraf, video, hik
...
Yazma Havuzu
:
Yazarak hizmet veren bireylerden oluşan bir ekiptir. Çeşitli ofis
...
Yeniden Hedefleme
:
Yeniden hedefleme, bir şirketin mal veya hizmetlerinin reklamları
...
Yeniden Pazarlama
:
Yeniden pazarlama, Google AdWords’ün yeniden hedeflemeye çok benz
...
Yenilikçi Pazarlama
:
Yeni ürün ve hizmetleri hedeflenen bir tüketici gruplarına pazarl
...
Yerel Reklamcılık
:
Bir medya kaynağının içeriğine göre uyarlanmış ücretli medyadır.
...
Youtube
:
Hedef reklamlara yardımcı olmak için Google Adsense’i kullanan,
...
İçerik Pazarlama Sözlüğü İçerisinde Arama