tr en

Araştırma Terimleri Sözlüğü (2)

# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

Araştırma Terimleri Sözlüğü (2. Sayfa)

Omnibus :
Çeşitli konularda veri toplamak için gerçekleştirilen bir araştır ...
Omnibus Panel :
Omnibus araştırmalarında kullanılan bir araştırma yöntemidir. Bu ...
On-Air Testing :
Reklamların yayınlandığı sırada yapılan testlerdir. Bu testler sa ...
Online Araştırma :
Online araştırma, internet üzerinden veri ve bilgi toplama yöntem ...
Online Odak Grupları :
İnternet üzerinden yapılan odak grup toplantılarıdır. Bu toplantı ...
Online panel :
İnternet üzerinden yapılan araştırmalarda kullanılan bir araştırm ...
Opt-lin :
İlgili çalışmaya/listeye/sisteme üye olunması işlemine denir.
önyargı :
Araştırma verilerinin veya yöntemlerinin sistematik bir hata veya ...
Örneklem Boyutu :
Bir araştırma çalışmasına katılan bireylerin sayısı.
Örneklem Yanlılığı :
Örneklem yanlılığı, rastgele seçilmemiş bir örnekteki kişiler vey ...
Örneklem/ Katılımcı Başına Maliyet :
Bir pazarlama araştırması projesinin toplam maliyetinin, tamamlan ...
örnekleme hatası :
Örneklemden elde edilen sonuçları ile popülasyonuna ait gerçek de ...
Panel Çalışması :
Aynı katılımcı grubunun belirli bir süre boyunca birçok kez anket ...
Pasif Veri :
Pasif veri, araştırmacının aktif katılımı olmaksızın toplanan ver ...
pazar araştırması :
İş kararlarını yapılandırılmış bilgi ve içgörüler üzerine tasarla ...
Pazar Payı :
Bir pazarın belirli bir marka veya şirket tarafından kontrol edil ...
Pazar Segmentasyonu :
Daha büyük bir pazarı, benzer özelliklere veya ihtiyaçlara sahip ...
Pazarlama Karması :
Bir şirketin ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için kullandığ ...
Pazarlama Karması Modellemesi :
Bir araştırmada, pazarlama faaliyetlerinin (ürün, fiyat, dağıtım, ...
Pop-Up Survey :
Bir kullanıcı davranışıyla tetiklenebilen çevrimiçi anketlerdir. ...
Pre/Post Test :
Pre/Post araştırması, bir olay veya müdahaleden önce ve sonra ayn ...
Pre-Test :
Bir reklam kampanyasının başlatılmadan önce potansiyel etkinliğin ...
Projektif Teknikler :
Projektif teknikler, anketörlerin veya moderatörlerin katılımcıla ...
Rassal Örnekleme :
Büyük bir popülasyonun temsil eden her bireyin (alt kümenin) seçi ...
Regresyon Analizi :
Bağımlı bir değişken ile bir veya daha fazla bağımsız değişken ar ...
Reklam Etkinliği Araştırması :
Bir reklamın ne kadar iyi bir performans sergilediğini ölçen bir ...
Reklam Konsept Testleri :
Kalitatif veya kantitatif yöntemler kullanılarak ilk reklam konse ...
Reklam Konumlandırma İfadesi Testi :
Bir ürün veya hizmetin pazarlama çalışmasında kullanılan bir ifad ...
Reklam Kopyası Testi :
Reklam metninin etkinliğini değerlendirmek için kullanılan bir ar ...
Reklam Takibi :
Bir reklamın etkisini ölçmek için kullanılan bir yöntemdir. Bu, r ...
Reklam Tanınırlığı :
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamın hangi marka ya ...
Reklam Testi :
Reklamların etkinliğini geliştirmek için yapılan testlerdir. Bu t ...
Reklamın Akılda Kalıcılığı :
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamı ne derece hatır ...
Saha Çalışması :
Bir araştırma çalışmasının uygulanması aşaması. Bu aşamada, araşt ...
Satın Alma Niyeti :
Bir kişinin belirli bir ürün veya satın alma olasılığını ifade ed ...
segmentasyon :
Büyük bir pazardaki tüketicileri benzer özelliklere veya ihtiyaçl ...
sıklık :
Bir araştırmada, bir olayın ya da durumun kaç kez tekrarlandığını ...
Tahmine Dayalı Analitik :
Gelecekteki sonuçların olasılığını belirlemek için veri, istatist ...
Tahmine Dayalı Modelleme :
Gelecekteki olaylar veya eğilimler hakkında tahminlerde bulunmak ...
Takip Çalışması :
Tüketici tutumları, davranışları ve tercihlerinde düzenli aralıkl ...
Talebin Fiyat Elastikiyeti :
Fiyat değişikliklerine tüketicilerin ne kadar duyarlı olduğunu be ...
Talep Tahmini :
Bir ürün veya hizmet için gelecekteki tüketici talebini tahmin et ...
Tamamlanma Oranı :
Anketteki soruların tümünü nitelikli şekilde yanıtlayanların yüzd ...
Tamamlanmama Oranı :
Verim alınmaya başlanmış bir araştırmada tam olarak tamamlanmamış ...
Telefonla Derinlemesine Görüşme :
Bir kişiyle telefon üzerinden yapılan mülakatlar. Telefon derin m ...
Temsil Edici Örnek-Örneklem :
Büyük bir popülasyonun özelliklerini doğru bir şekilde yansıtan ö ...
Test Pazarı :
Bir ürünün veya pazarlama kampanyasının, daha büyük ölçekte lansm ...
Trend Analizi :
Zaman içinde verideki desenler ve trendleri belirleme ve analiz e ...
TURF Analizi :
Toplam Tekrarsız Uzunluk ve Frekans anlamına gelen TURF analizi, ...
Tutum İfadeleri :
Bir kişinin belirli bir konu veya konu hakkındaki düşüncelerini v ...
Tüketici Davranışı :
Bireylerin ne satın aldıklarını, ne kadar satın aldıklarını ve bu ...
Tüketici Harcamaları :
Tüketicilerin mal ve hizmetlere harcadıkları toplam para miktarı. ...
Tüketici İçgörüsü :
Tüketicilerin davranışlarını, tercihlerini ve beklentilerini anla ...
Tüketici Paneli :
Bir ürün veya hizmetin tüketiciler tarafından kullanımını ve bunu ...
Tüketici Yolculuğu Haritalama :
Bir tüketicinin deneyimlerinin ve bir marka ile etkileşimlerinin ...
Ürün Konsept Testi :
Bir ürünün veya hizmetin konseptinin tüketiciler arasında ne kada ...
Ürün konsept testi :
Ürün konsept testi, tüketicilerin ürünle ilgilenip ilgilenmeyecek ...
Ürün Konumlandırma Araştırması :
Ürün konumlandırma araştırması, bir ürünün pazardaki algısını anl ...
Ürün Optimizasyonu :
Ürünün performansını veya etkinliğini iyileştirme sürecini ifade ...
Ürün Prototip Testleri :
Ürün prototip testleri, bir ürünün kitlesel üretim öncesinde kalı ...
Ürün Prototipi :
Yeni bir ürünün veya hizmetin ilk örneği veya numune hali olarak ...
Ürün Testi :
Bir ürün testi, bir ürünün performansını veya cazibesini değerlen ...
Ürün Yerleştirme :
Bir ürünün veya markanın bir televizyon şovu, film veya diğer med ...
Ürün Yerleştirme Çalışması :
Bir ürün yerleştirme çalışması, bir ürünün belirli bir yerde veya ...
varyans :
Bir sayı kümesinin ortalamadan ne kadar uzakta olduğunu ifade ede ...
Verbatim :
Verbatim, bir röportaj veya odak grup görüşmesinde gerçekleşen bi ...
Veri Madenciliği :
Büyük veri kümelerindeki kalıpları ve eğilimleri keşfetmek için y ...
Veri Temizleme :
Veri temizleme, veri toplama ve analiz süreçlerinde yapılan işlem ...
veri toplama :
Veri toplama, bir araştırma projesinde hedef kitlenin bilgi, görü ...
Video Odak Grupları :
Bir video odak grubu, video konferans yazılımı kullanılarak uzakt ...
Yardımlı Bilinirlik :
Marka bilinirliği, markayı veya ürünü bildiğini ifade eden kişile ...
Yardımsız Bilinirlik :
Bir tüketicinin, yardım olmadan bir ürünü, markayı veya hizmeti s ...
Yaşam Tarzı Araştırması :
Bir araştırmada, kişilerin yaşam tarzlarını, alışkanlıklarını, il ...
Yeni Ürün Geliştirme Araştırması :
Yeni bir ürünün veya hizmetin tasarımı, üretimi ve pazarlaması aş ...
Yeniden Erişim :
Yeniden iletişim, takip araştırması veya ek bilgi toplamak için b ...
Yoğunluk veya Nüfus Yoğunluğu :
Yoğunluk, bir bölgede bulunan nüfusun sayısının yüzölçümüne oranı ...
Yüz Yüze Görüşme :
Yüz yüze görüşme, iki kişi arasında gerçekleştirilen bir mülakat ...

Araştırma Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama