|
Araştırma Terimleri Sözlüğü (2)
Araştırma Terimleri Sözlüğü (2. Sayfa)
-
Omnibus
:
-
Çeşitli konularda veri toplamak için gerçekleştirilen bir araştır ...
-
Omnibus Panel
:
-
Omnibus araştırmalarında kullanılan bir araştırma yöntemidir. Bu ...
-
On-Air Testing
:
-
Reklamların yayınlandığı sırada yapılan testlerdir. Bu testler sa ...
-
Online Araştırma
:
-
Online araştırma, internet üzerinden veri ve bilgi toplama yöntem ...
-
Online Odak Grupları
:
-
İnternet üzerinden yapılan odak grup toplantılarıdır. Bu toplantı ...
-
Online panel
:
-
İnternet üzerinden yapılan araştırmalarda kullanılan bir araştırm ...
-
Opt-lin
:
-
İlgili çalışmaya/listeye/sisteme üye olunması işlemine denir.
-
önyargı
:
-
Araştırma verilerinin veya yöntemlerinin sistematik bir hata veya ...
-
Örneklem Boyutu
:
-
Bir araştırma çalışmasına katılan bireylerin sayısı.
-
Örneklem Yanlılığı
:
-
Örneklem yanlılığı, rastgele seçilmemiş bir örnekteki kişiler vey ...
-
Örneklem/ Katılımcı Başına Maliyet
:
-
Bir pazarlama araştırması projesinin toplam maliyetinin, tamamlan ...
-
örnekleme hatası
:
-
Örneklemden elde edilen sonuçları ile popülasyonuna ait gerçek de ...
-
Panel Çalışması
:
-
Aynı katılımcı grubunun belirli bir süre boyunca birçok kez anket ...
-
Pasif Veri
:
-
Pasif veri, araştırmacının aktif katılımı olmaksızın toplanan ver ...
-
pazar araştırması
:
-
İş kararlarını yapılandırılmış bilgi ve içgörüler üzerine tasarla ...
-
Pazar Payı
:
-
Bir pazarın belirli bir marka veya şirket tarafından kontrol edil ...
-
Pazar Segmentasyonu
:
-
Daha büyük bir pazarı, benzer özelliklere veya ihtiyaçlara sahip ...
-
Pazarlama Karması
:
-
Bir şirketin ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için kullandığ ...
-
Pazarlama Karması Modellemesi
:
-
Bir araştırmada, pazarlama faaliyetlerinin (ürün, fiyat, dağıtım, ...
-
Pop-Up Survey
:
-
Bir kullanıcı davranışıyla tetiklenebilen çevrimiçi anketlerdir. ...
-
Pre/Post Test
:
-
Pre/Post araştırması, bir olay veya müdahaleden önce ve sonra ayn ...
-
Pre-Test
:
-
Bir reklam kampanyasının başlatılmadan önce potansiyel etkinliğin ...
-
Projektif Teknikler
:
-
Projektif teknikler, anketörlerin veya moderatörlerin katılımcıla ...
-
Rassal Örnekleme
:
-
Büyük bir popülasyonun temsil eden her bireyin (alt kümenin) seçi ...
-
Regresyon Analizi
:
-
Bağımlı bir değişken ile bir veya daha fazla bağımsız değişken ar ...
-
Reklam Etkinliği Araştırması
:
-
Bir reklamın ne kadar iyi bir performans sergilediğini ölçen bir ...
-
-
Reklam Konsept Testleri
:
-
Kalitatif veya kantitatif yöntemler kullanılarak ilk reklam konse ...
-
Reklam Konumlandırma İfadesi Testi
:
-
Bir ürün veya hizmetin pazarlama çalışmasında kullanılan bir ifad ...
-
Reklam Kopyası Testi
:
-
Reklam metninin etkinliğini değerlendirmek için kullanılan bir ar ...
-
Reklam Takibi
:
-
Bir reklamın etkisini ölçmek için kullanılan bir yöntemdir. Bu, r ...
-
Reklam Tanınırlığı
:
-
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamın hangi marka ya ...
-
Reklam Testi
:
-
Reklamların etkinliğini geliştirmek için yapılan testlerdir. Bu t ...
-
Reklamın Akılda Kalıcılığı
:
-
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamı ne derece hatır ...
-
Saha Çalışması
:
-
Bir araştırma çalışmasının uygulanması aşaması. Bu aşamada, araşt ...
-
Satın Alma Niyeti
:
-
Bir kişinin belirli bir ürün veya satın alma olasılığını ifade ed ...
-
segmentasyon
:
-
Büyük bir pazardaki tüketicileri benzer özelliklere veya ihtiyaçl ...
-
sıklık
:
-
Bir araştırmada, bir olayın ya da durumun kaç kez tekrarlandığını ...
-
Tahmine Dayalı Analitik
:
-
Gelecekteki sonuçların olasılığını belirlemek için veri, istatist ...
-
Tahmine Dayalı Modelleme
:
-
Gelecekteki olaylar veya eğilimler hakkında tahminlerde bulunmak ...
-
Takip Çalışması
:
-
Tüketici tutumları, davranışları ve tercihlerinde düzenli aralıkl ...
-
Talebin Fiyat Elastikiyeti
:
-
Fiyat değişikliklerine tüketicilerin ne kadar duyarlı olduğunu be ...
-
Talep Tahmini
:
-
Bir ürün veya hizmet için gelecekteki tüketici talebini tahmin et ...
-
Tamamlanma Oranı
:
-
Anketteki soruların tümünü nitelikli şekilde yanıtlayanların yüzd ...
-
Tamamlanmama Oranı
:
-
Verim alınmaya başlanmış bir araştırmada tam olarak tamamlanmamış ...
-
Telefonla Derinlemesine Görüşme
:
-
Bir kişiyle telefon üzerinden yapılan mülakatlar. Telefon derin m ...
-
Temsil Edici Örnek-Örneklem
:
-
Büyük bir popülasyonun özelliklerini doğru bir şekilde yansıtan ö ...
-
Test Pazarı
:
-
Bir ürünün veya pazarlama kampanyasının, daha büyük ölçekte lansm ...
-
Trend Analizi
:
-
Zaman içinde verideki desenler ve trendleri belirleme ve analiz e ...
-
TURF Analizi
:
-
Toplam Tekrarsız Uzunluk ve Frekans anlamına gelen TURF analizi, ...
-
Tutum İfadeleri
:
-
Bir kişinin belirli bir konu veya konu hakkındaki düşüncelerini v ...
-
Tüketici Davranışı
:
-
Bireylerin ne satın aldıklarını, ne kadar satın aldıklarını ve bu ...
-
-
Tüketici Harcamaları
:
-
Tüketicilerin mal ve hizmetlere harcadıkları toplam para miktarı. ...
-
Tüketici İçgörüsü
:
-
Tüketicilerin davranışlarını, tercihlerini ve beklentilerini anla ...
-
Tüketici Paneli
:
-
Bir ürün veya hizmetin tüketiciler tarafından kullanımını ve bunu ...
-
Tüketici Yolculuğu Haritalama
:
-
Bir tüketicinin deneyimlerinin ve bir marka ile etkileşimlerinin ...
-
Ürün Konsept Testi
:
-
Bir ürünün veya hizmetin konseptinin tüketiciler arasında ne kada ...
-
Ürün konsept testi
:
-
Ürün konsept testi, tüketicilerin ürünle ilgilenip ilgilenmeyecek ...
-
Ürün Konumlandırma Araştırması
:
-
Ürün konumlandırma araştırması, bir ürünün pazardaki algısını anl ...
-
Ürün Optimizasyonu
:
-
Ürünün performansını veya etkinliğini iyileştirme sürecini ifade ...
-
Ürün Prototip Testleri
:
-
Ürün prototip testleri, bir ürünün kitlesel üretim öncesinde kalı ...
-
Ürün Prototipi
:
-
Yeni bir ürünün veya hizmetin ilk örneği veya numune hali olarak ...
-
Ürün Testi
:
-
Bir ürün testi, bir ürünün performansını veya cazibesini değerlen ...
-
Ürün Yerleştirme
:
-
Bir ürünün veya markanın bir televizyon şovu, film veya diğer med ...
-
Ürün Yerleştirme Çalışması
:
-
Bir ürün yerleştirme çalışması, bir ürünün belirli bir yerde veya ...
-
varyans
:
-
Bir sayı kümesinin ortalamadan ne kadar uzakta olduğunu ifade ede ...
-
Verbatim
:
-
Verbatim, bir röportaj veya odak grup görüşmesinde gerçekleşen bi ...
-
Veri Madenciliği
:
-
Büyük veri kümelerindeki kalıpları ve eğilimleri keşfetmek için y ...
-
Veri Temizleme
:
-
Veri temizleme, veri toplama ve analiz süreçlerinde yapılan işlem ...
-
veri toplama
:
-
Veri toplama, bir araştırma projesinde hedef kitlenin bilgi, görü ...
-
Video Odak Grupları
:
-
Bir video odak grubu, video konferans yazılımı kullanılarak uzakt ...
-
Yardımlı Bilinirlik
:
-
Marka bilinirliği, markayı veya ürünü bildiğini ifade eden kişile ...
-
Yardımsız Bilinirlik
:
-
Bir tüketicinin, yardım olmadan bir ürünü, markayı veya hizmeti s ...
-
Yaşam Tarzı Araştırması
:
-
Bir araştırmada, kişilerin yaşam tarzlarını, alışkanlıklarını, il ...
-
Yeni Ürün Geliştirme Araştırması
:
-
Yeni bir ürünün veya hizmetin tasarımı, üretimi ve pazarlaması aş ...
-
Yeniden Erişim
:
-
Yeniden iletişim, takip araştırması veya ek bilgi toplamak için b ...
-
Yoğunluk veya Nüfus Yoğunluğu
:
-
Yoğunluk, bir bölgede bulunan nüfusun sayısının yüzölçümüne oranı ...
-
-
Yüz Yüze Görüşme
:
-
Yüz yüze görüşme, iki kişi arasında gerçekleştirilen bir mülakat ...
Araştırma Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama
|