tr
en
Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
Araştırma Terimleri Sözlüğü (2)
Türkçe
İngilizce
Kısaltmalar
#
A
B
C
Ç
D
E
F
G
H
I
İ
J
K
L
M
N
O
Ö
P
R
S
Ş
T
U
Ü
V
Y
Z
Araştırma Terimleri Sözlüğü (2. Sayfa)
Omnibus
:
Çeşitli konularda veri toplamak için gerçekleştirilen bir araştır
...
Omnibus Panel
:
Omnibus araştırmalarında kullanılan bir araştırma yöntemidir. Bu
...
On-Air Testing
:
Reklamların yayınlandığı sırada yapılan testlerdir. Bu testler sa
...
Online Araştırma
:
Online araştırma, internet üzerinden veri ve bilgi toplama yöntem
...
Online Odak Grupları
:
İnternet üzerinden yapılan odak grup toplantılarıdır. Bu toplantı
...
Online panel
:
İnternet üzerinden yapılan araştırmalarda kullanılan bir araştırm
...
Opt-lin
:
İlgili çalışmaya/listeye/sisteme üye olunması işlemine denir.
önyargı
:
Araştırma verilerinin veya yöntemlerinin sistematik bir hata veya
...
Örneklem Boyutu
:
Bir araştırma çalışmasına katılan bireylerin sayısı.
Örneklem Yanlılığı
:
Örneklem yanlılığı, rastgele seçilmemiş bir örnekteki kişiler vey
...
Örneklem/ Katılımcı Başına Maliyet
:
Bir pazarlama araştırması projesinin toplam maliyetinin, tamamlan
...
örnekleme hatası
:
Örneklemden elde edilen sonuçları ile popülasyonuna ait gerçek de
...
Panel Çalışması
:
Aynı katılımcı grubunun belirli bir süre boyunca birçok kez anket
...
Pasif Veri
:
Pasif veri, araştırmacının aktif katılımı olmaksızın toplanan ver
...
pazar araştırması
:
İş kararlarını yapılandırılmış bilgi ve içgörüler üzerine tasarla
...
Pazar Payı
:
Bir pazarın belirli bir marka veya şirket tarafından kontrol edil
...
Pazar Segmentasyonu
:
Daha büyük bir pazarı, benzer özelliklere veya ihtiyaçlara sahip
...
Pazarlama Karması
:
Bir şirketin ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için kullandığ
...
Pazarlama Karması Modellemesi
:
Bir araştırmada, pazarlama faaliyetlerinin (ürün, fiyat, dağıtım,
...
Pop-Up Survey
:
Bir kullanıcı davranışıyla tetiklenebilen çevrimiçi anketlerdir.
...
Pre/Post Test
:
Pre/Post araştırması, bir olay veya müdahaleden önce ve sonra ayn
...
Pre-Test
:
Bir reklam kampanyasının başlatılmadan önce potansiyel etkinliğin
...
Projektif Teknikler
:
Projektif teknikler, anketörlerin veya moderatörlerin katılımcıla
...
Rassal Örnekleme
:
Büyük bir popülasyonun temsil eden her bireyin (alt kümenin) seçi
...
Regresyon Analizi
:
Bağımlı bir değişken ile bir veya daha fazla bağımsız değişken ar
...
Reklam Etkinliği Araştırması
:
Bir reklamın ne kadar iyi bir performans sergilediğini ölçen bir
...
Reklam Konsept Testleri
:
Kalitatif veya kantitatif yöntemler kullanılarak ilk reklam konse
...
Reklam Konumlandırma İfadesi Testi
:
Bir ürün veya hizmetin pazarlama çalışmasında kullanılan bir ifad
...
Reklam Kopyası Testi
:
Reklam metninin etkinliğini değerlendirmek için kullanılan bir ar
...
Reklam Takibi
:
Bir reklamın etkisini ölçmek için kullanılan bir yöntemdir. Bu, r
...
Reklam Tanınırlığı
:
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamın hangi marka ya
...
Reklam Testi
:
Reklamların etkinliğini geliştirmek için yapılan testlerdir. Bu t
...
Reklamın Akılda Kalıcılığı
:
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamı ne derece hatır
...
Saha Çalışması
:
Bir araştırma çalışmasının uygulanması aşaması. Bu aşamada, araşt
...
Satın Alma Niyeti
:
Bir kişinin belirli bir ürün veya satın alma olasılığını ifade ed
...
segmentasyon
:
Büyük bir pazardaki tüketicileri benzer özelliklere veya ihtiyaçl
...
sıklık
:
Bir araştırmada, bir olayın ya da durumun kaç kez tekrarlandığını
...
Tahmine Dayalı Analitik
:
Gelecekteki sonuçların olasılığını belirlemek için veri, istatist
...
Tahmine Dayalı Modelleme
:
Gelecekteki olaylar veya eğilimler hakkında tahminlerde bulunmak
...
Takip Çalışması
:
Tüketici tutumları, davranışları ve tercihlerinde düzenli aralıkl
...
Talebin Fiyat Elastikiyeti
:
Fiyat değişikliklerine tüketicilerin ne kadar duyarlı olduğunu be
...
Talep Tahmini
:
Bir ürün veya hizmet için gelecekteki tüketici talebini tahmin et
...
Tamamlanma Oranı
:
Anketteki soruların tümünü nitelikli şekilde yanıtlayanların yüzd
...
Tamamlanmama Oranı
:
Verim alınmaya başlanmış bir araştırmada tam olarak tamamlanmamış
...
Telefonla Derinlemesine Görüşme
:
Bir kişiyle telefon üzerinden yapılan mülakatlar. Telefon derin m
...
Temsil Edici Örnek-Örneklem
:
Büyük bir popülasyonun özelliklerini doğru bir şekilde yansıtan ö
...
Test Pazarı
:
Bir ürünün veya pazarlama kampanyasının, daha büyük ölçekte lansm
...
Trend Analizi
:
Zaman içinde verideki desenler ve trendleri belirleme ve analiz e
...
TURF Analizi
:
Toplam Tekrarsız Uzunluk ve Frekans anlamına gelen TURF analizi,
...
Tutum İfadeleri
:
Bir kişinin belirli bir konu veya konu hakkındaki düşüncelerini v
...
Tüketici Davranışı
:
Bireylerin ne satın aldıklarını, ne kadar satın aldıklarını ve bu
...
Tüketici Harcamaları
:
Tüketicilerin mal ve hizmetlere harcadıkları toplam para miktarı.
...
Tüketici İçgörüsü
:
Tüketicilerin davranışlarını, tercihlerini ve beklentilerini anla
...
Tüketici Paneli
:
Bir ürün veya hizmetin tüketiciler tarafından kullanımını ve bunu
...
Tüketici Yolculuğu Haritalama
:
Bir tüketicinin deneyimlerinin ve bir marka ile etkileşimlerinin
...
Ürün Konsept Testi
:
Bir ürünün veya hizmetin konseptinin tüketiciler arasında ne kada
...
Ürün konsept testi
:
Ürün konsept testi, tüketicilerin ürünle ilgilenip ilgilenmeyecek
...
Ürün Konumlandırma Araştırması
:
Ürün konumlandırma araştırması, bir ürünün pazardaki algısını anl
...
Ürün Optimizasyonu
:
Ürünün performansını veya etkinliğini iyileştirme sürecini ifade
...
Ürün Prototip Testleri
:
Ürün prototip testleri, bir ürünün kitlesel üretim öncesinde kalı
...
Ürün Prototipi
:
Yeni bir ürünün veya hizmetin ilk örneği veya numune hali olarak
...
Ürün Testi
:
Bir ürün testi, bir ürünün performansını veya cazibesini değerlen
...
Ürün Yerleştirme
:
Bir ürünün veya markanın bir televizyon şovu, film veya diğer med
...
Ürün Yerleştirme Çalışması
:
Bir ürün yerleştirme çalışması, bir ürünün belirli bir yerde veya
...
varyans
:
Bir sayı kümesinin ortalamadan ne kadar uzakta olduğunu ifade ede
...
Verbatim
:
Verbatim, bir röportaj veya odak grup görüşmesinde gerçekleşen bi
...
Veri Madenciliği
:
Büyük veri kümelerindeki kalıpları ve eğilimleri keşfetmek için y
...
Veri Temizleme
:
Veri temizleme, veri toplama ve analiz süreçlerinde yapılan işlem
...
veri toplama
:
Veri toplama, bir araştırma projesinde hedef kitlenin bilgi, görü
...
Video Odak Grupları
:
Bir video odak grubu, video konferans yazılımı kullanılarak uzakt
...
Yardımlı Bilinirlik
:
Marka bilinirliği, markayı veya ürünü bildiğini ifade eden kişile
...
Yardımsız Bilinirlik
:
Bir tüketicinin, yardım olmadan bir ürünü, markayı veya hizmeti s
...
Yaşam Tarzı Araştırması
:
Bir araştırmada, kişilerin yaşam tarzlarını, alışkanlıklarını, il
...
Yeni Ürün Geliştirme Araştırması
:
Yeni bir ürünün veya hizmetin tasarımı, üretimi ve pazarlaması aş
...
Yeniden Erişim
:
Yeniden iletişim, takip araştırması veya ek bilgi toplamak için b
...
Yoğunluk veya Nüfus Yoğunluğu
:
Yoğunluk, bir bölgede bulunan nüfusun sayısının yüzölçümüne oranı
...
Yüz Yüze Görüşme
:
Yüz yüze görüşme, iki kişi arasında gerçekleştirilen bir mülakat
...
Araştırma Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama