Araştırma Terimleri Sözlüğü (1)

# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

Araştırma Terimleri Sözlüğü (1. Sayfa)

A/B Testi :
A/B testleri, bir ürünün veya pazarlama kampanyasının iki versiyo ...
açık uçlu soru :
Katılımcıdan cevapların yazılı olarak alındığı soruları ifade ede ...
Ad Hoc Araştırma :
Gereksinime göre yapılan, genellikle çözülmesi gereken bir soruna ...
Aktif Veri :
Aktif veri, araştırmacı tarafından anketler, röportajlar veya den ...
alan örneklemesi :
Belirli bir bölgeden örnekler alarak yaptığımız araştırmalardır. ...
Algı testi :
Bir reklamın tüketici algısı üzerindeki etkisini değerlendirmek i ...
Ambalaj/Paket Testi :
Ürün ambalajının cazibesi ve etkinliğini değerlendiren bir süreçt ...
Aritmatik Ortalama :
Bir veri setindeki değerlerin toplamının değer sayısına bölünmesi ...
bağımsız değişken :
Bir denemede manipüle edilen veya kontrol edilen değişken.
bağıntı :
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkinin istatistiksel b ...
Bırakma / Çıkma :
Bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı tamamlamadan ay ...
Bırakma / Çıkma Oranı :
Dropout oranı, bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı ...
Bilgisayar Destekli Kendi Kendine Yönetilen Görüşme :
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak, katılımcıların süreci ke ...
Bilgisayar Destekli Kişisel Görüşme :
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti ...
Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi :
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti ...
Bilgisayar Destekli Web Görüşmesi :
Yanıtlayanlara bir web sayfası aracılığıyla sunulan, kendi kendin ...
Bilinirlik :
Bilinirlik, belirli marka veya ürünün tüketiciler nezdinde ne der ...
Bilişsel Araştırma :
İnsanların nasıl düşündüğünü ve karar verdiğini anlamaya odaklana ...
Bilişsel Önyargı :
Yargıların ve kararların doğruluğunu etkileyen psikolojik olgular ...
Çıkarımsal İstatistikler :
Bir örneğe dayalı olarak bir popülasyon hakkında tahminler veya ç ...
Çıkış Görüşmeleri :
Bir mağazadan ayrılan tüketicilerle yapılan yapılandırılmış görüş ...
Çok Değişkenli Analiz :
Birden çok değişken arasındaki ilişkiyi analiz etmek için kullanı ...
Çoklu Regresyon Analizi :
Bir veri setinde, bir değişkenin birden fazla değişkene bağlı ola ...
Davranışsal Ekonomi :
Psikolojik, sosyolojik ve nöro-bilimsel teorileri birleştiren bir ...
Demografik Segmentasyon :
Hedef kitlenin demografik özelliklerine göre segmente edilmesidir ...
deneysel araştırma :
Bir veya daha fazla değişkeni manipüle etmeyi ve bağımlı bir deği ...
Derinlemesine Görüşme :
Hedef kitlenin düşüncelerini, davranışlarını ve bunların nedenler ...
Dijital Araştırma Şirketi :
Dijital araştırma şirketi, veri toplama ve analiz işlemlerini çev ...
Doğrusal Regresyon Analizi :
Bir veri setindeki değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisini ...
Double Opt-lin :
Double opt-in, katılımcının çalışmaya/listeye/sisteme üye oldukta ...
Duygu Analizi :
Doğal dil işleme ve makine öğrenimi algoritmalarını kullanarak in ...
Duyusal Araştırma :
Bir ürünün görme, işitme, tat, dokunma ve koku gibi duyuların etk ...
Ekonometri :
Ekonometri, istatistiksel yöntemleri kullanarak ekonomik trendler ...
Eleme Anketi :
Bir araştırmada katılımcıların belirli kriterlere göre seçilmesin ...
Ertesi Gün Hatırlanma :
Ertesi gün hatırlanma (Day-After Recall), hedef kitlenin bir rekl ...
Eşlikli Alışveriş :
Shop- along olarak da bilinen eşlikli alışveriş, katılımcının ank ...
Etnografik Araştırma :
Etnografi, insanları doğal ortamlarında gözlemlemek ve incelemek ...
Evde test :
Katılımcının bir ürün veya hizmeti gerçek ortamında kullanarak on ...
Faktör Analizi :
Faktör analizi, bir araştırma projesinde toplanan verileri incele ...
Fiyat araştırması :
Fiyat kararlarını vermek için veri toplama sürecini ifade eder. F ...
fizibilite çalışması :
Bir projenin gerçekleştirilebilirliğini değerlendiren bir araştır ...
Gizli Müşteri :
Tüketicilerin bir şirketin ürünlerini veya hizmetlerini değerlend ...
Görüş anketi :
Belirli bir konuda insanların görüşlerini öğrenmek için yapılan a ...
görüşmeci yanlılığı :
Bir araştırmada, mülakatçının kendi düşüncelerinin, beklentilerin ...
Göz Takibi/İzleme :
Bir kişinin nereye baktığını ölçmek için özel ekipman kullanan bi ...
Grup mülakatı :
Bir araştırmada, bir grup insanın aynı anda yönetilen bir mülakat ...
Günlük Çalışması :
Katılımcılardan belirli bir süre boyunca deneyimlerinin ve gözlem ...
Halo Etkisi :
Halo etkisi, bir insanın özelliklerinden birinin beğenilmesi nede ...
İçerik Analizi :
Yazılı veya sözlü iletişimin içeriğini sistematik olarak analiz e ...
İkili derin görüşme :
Aynı anda iki kişiyle yapılan bir görüşme yöntemidir. İkili derin ...
İsim Testi :
Bir ürünün veya hizmetin adının tüketiciler tarafından nasıl algı ...
İstatistiksel Anlamlılık :
Bir araştırma bulgusunun şansa bağlı olma ihtimali.
Kalitatif Araştırma :
Kalitatif araştırma, röportajlar, odak grup çalışmaları ve etnogr ...
Kalite Güvencesi :
Kalite güvencesi, bir ürün veya hizmetin belirli kalite standartl ...
Kamuoyu Araştırması :
Bir grup insanın belirli bir konuya ilişkin kolektif tutumları ve ...
Kantitatif Araştırma :
Kantitatif araştırma, sayısal verileri toplamak ve analiz etmek i ...
Karar Ağacı Analizi :
Farklı eylem planlarının olası sonuçlarını gösteren karar verme s ...
Kategori Kullanımı :
Tüketicilerin belirli bir ürün veya hizmet kategorisini kullanma ...
Katılımcı Yorgunluğu :
Katılımcıların, anketin uzunluğu veya karmaşıklığı artıkça anketi ...
K-Means Kümeleme Analizi :
Bir veri setindeki nesnelerin benzer özelliklerine göre gruplandı ...
kodlama :
Açık uçlu sorulara ve diğer metin cevap istenen sorulara verilen ...
Kohort :
Demografik bir çalışmada istatistiksel benzerliklere sahip bir gr ...
Kontrol Grubu :
Pazar araştırmasında, bir kontrol grubu, bir çalışmada hiçbir müd ...
Kontrol ve Test :
Bir araştırmada test grubu ile kontrol grubu arasındaki farkları ...
Korelasyon Analizi :
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi inceleyen istati ...
kota :
Bir ankete cevap verenin bir belirli gruba ait kişilerin sayısını ...
Kota Aşımı :
Anketlerde kotayı aşan cevapları ifade eder. Örneğin, bir araştır ...
Kullanım ve Tutum Çalışması :
Kullanım ve Tutum araştırmaları, tüketicilerin bir ürün veya hizm ...
Kullanım ve Tutumlar :
AAU (Bilinirlik, Tutum ve Kullanım) veya ATU (Bilinirlik, Deneme ...
küme örneklemesi :
Daha büyük bir popülasyonun daha küçük, örtüşmeyen gruplara veya ...
Kümeleme Analizi :
Benzer özelliklere veya davranışlara sahip tüketicileri bir araya ...
Likert ölçeği :
Likert Ölçeği, anketler ve anketlerde kullanılan bir derecelendir ...
Lojistik Regresyon :
Logistik Regresyon, bir olayın gerçekleşip gerçekleşmeyeceği gibi ...
Mağaza Denetimi :
Mağaza denetimi, bir perakende mağazanın görünümünü ve çalışmasın ...
Marka Bilinirliği :
Tüketicilerin belirli bir markaya ne ölçüde aşina olduklarını ifa ...
Marka Değer Önermesi :
Bir markanın tüketicilere sunduğu benzersiz değeri veya faydaları ...
Marka Değeri :
Bir markanın bir ürüne veya şirkete kattığı değer. Marka değeri, ...
Marka Değeri Ölçümü :
Bir markanın değerini ve gücünü ölçmek için kullanılan bir yöntem ...
Marka Değerlendirme Seti :
Bir tüketicinin satın alma kararı verirken göz önünde bulundurduğ ...
Marka İlişkilendirmeleri :
Tüketicilerin belirli bir markayla olan zihinsel bağlantıları vey ...
marka imajı :
Bir marka için tüketiciler tarafından oluşturulan görüntü ve algı ...
Marka Konumlandırma :
Bir markanın tüketicilerin zihninde rakiplerine göre konumlandırı ...
Marka Mimarisi :
Bir şirketin markalarını, ürünlerini ve hizmetlerini nasıl düzenl ...
Marka Sadakati :
Tüketicilerin belirli bir markayı sürekli olarak diğerlerine göre ...
Marka Takibi :
Bir markanın tüketiciler tarafından algısının zaman içinde değişi ...
Marka Tanıma :
Tüketicilerin görsel veya sözlü ipuçlarına dayanarak bir markayı ...
Masa Üstü Araştırma :
Masa üstü araştırma, araştırma projesi için hazırda mevcut olan v ...
Maxdiff :
Bir ürünün bir özelliğin farklı kombinasyonlar diğer özelliklerle ...
Mean Square Error :
Bir veri setindeki değerlerin gerçek değerlerine olan uzaklıkları ...
Medya Karması :
Bir şirketin hedef kitlesine ulaşmak için kullandığı farklı medya ...
Mesaj Testi :
Reklam mesajlarının etkinliğini değerlendirmek için kullanılan bi ...
Mülakat :
Bir araştırmada, bir kişiyle yüz yüze ya da telefon görüşmesi yap ...
Müşteri Deneyimi :
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre ...
Müşteri Deneyimi Haritası :
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre ...
Müşteri İlişkileri Yönetimi :
Müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için mevcut ve potan ...
müşteri memnuniyeti :
Bir ürün veya hizmetin müşterinin beklentilerini ne ölçüde karşıl ...
Müşteri Segmentasyonu :
Bir müşteri tabanını ortak özelliklere algılara, tutumlara veya d ...
Müşteri Yolculuğu :
Müşteri Yolculuğu, bir müşterinin bir marka veya ürünle zaman içi ...
Net Tavsiye Skoru :
Müşteri sadakati ve memnuniyetinin bir ölçüsüdür, müşterilere bir ...
Odak Grubu :
Belirli bir konuyu veya ürünü kolaylaştırılmış bir ortamda tartış ...

Araştırma Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama