|
Araştırma Terimleri Sözlüğü (1)
Araştırma Terimleri Sözlüğü (1. Sayfa)
-
A/B Testi
:
-
A/B testleri, bir ürünün veya pazarlama kampanyasının iki versiyo ...
-
açık uçlu soru
:
-
Katılımcıdan cevapların yazılı olarak alındığı soruları ifade ede ...
-
Ad Hoc Araştırma
:
-
Gereksinime göre yapılan, genellikle çözülmesi gereken bir soruna ...
-
Aktif Veri
:
-
Aktif veri, araştırmacı tarafından anketler, röportajlar veya den ...
-
alan örneklemesi
:
-
Belirli bir bölgeden örnekler alarak yaptığımız araştırmalardır. ...
-
Algı testi
:
-
Bir reklamın tüketici algısı üzerindeki etkisini değerlendirmek i ...
-
Ambalaj/Paket Testi
:
-
Ürün ambalajının cazibesi ve etkinliğini değerlendiren bir süreçt ...
-
Aritmatik Ortalama
:
-
Bir veri setindeki değerlerin toplamının değer sayısına bölünmesi ...
-
bağımsız değişken
:
-
Bir denemede manipüle edilen veya kontrol edilen değişken.
-
bağıntı
:
-
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkinin istatistiksel b ...
-
Bırakma / Çıkma
:
-
Bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı tamamlamadan ay ...
-
Bırakma / Çıkma Oranı
:
-
Dropout oranı, bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı ...
-
Bilgisayar Destekli Kendi Kendine Yönetilen Görüşme
:
-
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak, katılımcıların süreci ke ...
-
Bilgisayar Destekli Kişisel Görüşme
:
-
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti ...
-
Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi
:
-
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti ...
-
Bilgisayar Destekli Web Görüşmesi
:
-
Yanıtlayanlara bir web sayfası aracılığıyla sunulan, kendi kendin ...
-
Bilinirlik
:
-
Bilinirlik, belirli marka veya ürünün tüketiciler nezdinde ne der ...
-
Bilişsel Araştırma
:
-
İnsanların nasıl düşündüğünü ve karar verdiğini anlamaya odaklana ...
-
Bilişsel Önyargı
:
-
Yargıların ve kararların doğruluğunu etkileyen psikolojik olgular ...
-
Çıkarımsal İstatistikler
:
-
Bir örneğe dayalı olarak bir popülasyon hakkında tahminler veya ç ...
-
Çıkış Görüşmeleri
:
-
Bir mağazadan ayrılan tüketicilerle yapılan yapılandırılmış görüş ...
-
Çok Değişkenli Analiz
:
-
Birden çok değişken arasındaki ilişkiyi analiz etmek için kullanı ...
-
Çoklu Regresyon Analizi
:
-
Bir veri setinde, bir değişkenin birden fazla değişkene bağlı ola ...
-
Davranışsal Ekonomi
:
-
Psikolojik, sosyolojik ve nöro-bilimsel teorileri birleştiren bir ...
-
Demografik Segmentasyon
:
-
Hedef kitlenin demografik özelliklerine göre segmente edilmesidir ...
-
deneysel araştırma
:
-
Bir veya daha fazla değişkeni manipüle etmeyi ve bağımlı bir deği ...
-
-
Derinlemesine Görüşme
:
-
Hedef kitlenin düşüncelerini, davranışlarını ve bunların nedenler ...
-
Dijital Araştırma Şirketi
:
-
Dijital araştırma şirketi, veri toplama ve analiz işlemlerini çev ...
-
Doğrusal Regresyon Analizi
:
-
Bir veri setindeki değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisini ...
-
Double Opt-lin
:
-
Double opt-in, katılımcının çalışmaya/listeye/sisteme üye oldukta ...
-
Duygu Analizi
:
-
Doğal dil işleme ve makine öğrenimi algoritmalarını kullanarak in ...
-
Duyusal Araştırma
:
-
Bir ürünün görme, işitme, tat, dokunma ve koku gibi duyuların etk ...
-
Ekonometri
:
-
Ekonometri, istatistiksel yöntemleri kullanarak ekonomik trendler ...
-
Eleme Anketi
:
-
Bir araştırmada katılımcıların belirli kriterlere göre seçilmesin ...
-
Ertesi Gün Hatırlanma
:
-
Ertesi gün hatırlanma (Day-After Recall), hedef kitlenin bir rekl ...
-
Eşlikli Alışveriş
:
-
Shop- along olarak da bilinen eşlikli alışveriş, katılımcının ank ...
-
Etnografik Araştırma
:
-
Etnografi, insanları doğal ortamlarında gözlemlemek ve incelemek ...
-
Evde test
:
-
Katılımcının bir ürün veya hizmeti gerçek ortamında kullanarak on ...
-
Faktör Analizi
:
-
Faktör analizi, bir araştırma projesinde toplanan verileri incele ...
-
Fiyat araştırması
:
-
Fiyat kararlarını vermek için veri toplama sürecini ifade eder. F ...
-
fizibilite çalışması
:
-
Bir projenin gerçekleştirilebilirliğini değerlendiren bir araştır ...
-
Gizli Müşteri
:
-
Tüketicilerin bir şirketin ürünlerini veya hizmetlerini değerlend ...
-
Görüş anketi
:
-
Belirli bir konuda insanların görüşlerini öğrenmek için yapılan a ...
-
görüşmeci yanlılığı
:
-
Bir araştırmada, mülakatçının kendi düşüncelerinin, beklentilerin ...
-
Göz Takibi/İzleme
:
-
Bir kişinin nereye baktığını ölçmek için özel ekipman kullanan bi ...
-
Grup mülakatı
:
-
Bir araştırmada, bir grup insanın aynı anda yönetilen bir mülakat ...
-
Günlük Çalışması
:
-
Katılımcılardan belirli bir süre boyunca deneyimlerinin ve gözlem ...
-
Halo Etkisi
:
-
Halo etkisi, bir insanın özelliklerinden birinin beğenilmesi nede ...
-
İçerik Analizi
:
-
Yazılı veya sözlü iletişimin içeriğini sistematik olarak analiz e ...
-
İkili derin görüşme
:
-
Aynı anda iki kişiyle yapılan bir görüşme yöntemidir. İkili derin ...
-
İsim Testi
:
-
Bir ürünün veya hizmetin adının tüketiciler tarafından nasıl algı ...
-
-
İstatistiksel Anlamlılık
:
-
Bir araştırma bulgusunun şansa bağlı olma ihtimali.
-
Kalitatif Araştırma
:
-
Kalitatif araştırma, röportajlar, odak grup çalışmaları ve etnogr ...
-
Kalite Güvencesi
:
-
Kalite güvencesi, bir ürün veya hizmetin belirli kalite standartl ...
-
Kamuoyu Araştırması
:
-
Bir grup insanın belirli bir konuya ilişkin kolektif tutumları ve ...
-
Kantitatif Araştırma
:
-
Kantitatif araştırma, sayısal verileri toplamak ve analiz etmek i ...
-
Karar Ağacı Analizi
:
-
Farklı eylem planlarının olası sonuçlarını gösteren karar verme s ...
-
Kategori Kullanımı
:
-
Tüketicilerin belirli bir ürün veya hizmet kategorisini kullanma ...
-
Katılımcı Yorgunluğu
:
-
Katılımcıların, anketin uzunluğu veya karmaşıklığı artıkça anketi ...
-
K-Means Kümeleme Analizi
:
-
Bir veri setindeki nesnelerin benzer özelliklerine göre gruplandı ...
-
kodlama
:
-
Açık uçlu sorulara ve diğer metin cevap istenen sorulara verilen ...
-
Kohort
:
-
Demografik bir çalışmada istatistiksel benzerliklere sahip bir gr ...
-
Kontrol Grubu
:
-
Pazar araştırmasında, bir kontrol grubu, bir çalışmada hiçbir müd ...
-
Kontrol ve Test
:
-
Bir araştırmada test grubu ile kontrol grubu arasındaki farkları ...
-
Korelasyon Analizi
:
-
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi inceleyen istati ...
-
kota
:
-
Bir ankete cevap verenin bir belirli gruba ait kişilerin sayısını ...
-
Kota Aşımı
:
-
Anketlerde kotayı aşan cevapları ifade eder. Örneğin, bir araştır ...
-
Kullanım ve Tutum Çalışması
:
-
Kullanım ve Tutum araştırmaları, tüketicilerin bir ürün veya hizm ...
-
Kullanım ve Tutumlar
:
-
AAU (Bilinirlik, Tutum ve Kullanım) veya ATU (Bilinirlik, Deneme ...
-
küme örneklemesi
:
-
Daha büyük bir popülasyonun daha küçük, örtüşmeyen gruplara veya ...
-
Kümeleme Analizi
:
-
Benzer özelliklere veya davranışlara sahip tüketicileri bir araya ...
-
Likert ölçeği
:
-
Likert Ölçeği, anketler ve anketlerde kullanılan bir derecelendir ...
-
Lojistik Regresyon
:
-
Logistik Regresyon, bir olayın gerçekleşip gerçekleşmeyeceği gibi ...
-
Mağaza Denetimi
:
-
Mağaza denetimi, bir perakende mağazanın görünümünü ve çalışmasın ...
-
Marka Bilinirliği
:
-
Tüketicilerin belirli bir markaya ne ölçüde aşina olduklarını ifa ...
-
Marka Değer Önermesi
:
-
Bir markanın tüketicilere sunduğu benzersiz değeri veya faydaları ...
-
-
Marka Değeri
:
-
Bir markanın bir ürüne veya şirkete kattığı değer. Marka değeri, ...
-
Marka Değeri Ölçümü
:
-
Bir markanın değerini ve gücünü ölçmek için kullanılan bir yöntem ...
-
Marka Değerlendirme Seti
:
-
Bir tüketicinin satın alma kararı verirken göz önünde bulundurduğ ...
-
Marka İlişkilendirmeleri
:
-
Tüketicilerin belirli bir markayla olan zihinsel bağlantıları vey ...
-
marka imajı
:
-
Bir marka için tüketiciler tarafından oluşturulan görüntü ve algı ...
-
Marka Konumlandırma
:
-
Bir markanın tüketicilerin zihninde rakiplerine göre konumlandırı ...
-
Marka Mimarisi
:
-
Bir şirketin markalarını, ürünlerini ve hizmetlerini nasıl düzenl ...
-
Marka Sadakati
:
-
Tüketicilerin belirli bir markayı sürekli olarak diğerlerine göre ...
-
Marka Takibi
:
-
Bir markanın tüketiciler tarafından algısının zaman içinde değişi ...
-
Marka Tanıma
:
-
Tüketicilerin görsel veya sözlü ipuçlarına dayanarak bir markayı ...
-
Masa Üstü Araştırma
:
-
Masa üstü araştırma, araştırma projesi için hazırda mevcut olan v ...
-
Maxdiff
:
-
Bir ürünün bir özelliğin farklı kombinasyonlar diğer özelliklerle ...
-
Mean Square Error
:
-
Bir veri setindeki değerlerin gerçek değerlerine olan uzaklıkları ...
-
Medya Karması
:
-
Bir şirketin hedef kitlesine ulaşmak için kullandığı farklı medya ...
-
Mesaj Testi
:
-
Reklam mesajlarının etkinliğini değerlendirmek için kullanılan bi ...
-
Mülakat
:
-
Bir araştırmada, bir kişiyle yüz yüze ya da telefon görüşmesi yap ...
-
Müşteri Deneyimi
:
-
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre ...
-
Müşteri Deneyimi Haritası
:
-
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre ...
-
Müşteri İlişkileri Yönetimi
:
-
Müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için mevcut ve potan ...
-
müşteri memnuniyeti
:
-
Bir ürün veya hizmetin müşterinin beklentilerini ne ölçüde karşıl ...
-
Müşteri Segmentasyonu
:
-
Bir müşteri tabanını ortak özelliklere algılara, tutumlara veya d ...
-
Müşteri Yolculuğu
:
-
Müşteri Yolculuğu, bir müşterinin bir marka veya ürünle zaman içi ...
-
Net Tavsiye Skoru
:
-
Müşteri sadakati ve memnuniyetinin bir ölçüsüdür, müşterilere bir ...
-
Odak Grubu
:
-
Belirli bir konuyu veya ürünü kolaylaştırılmış bir ortamda tartış ...
Araştırma Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama
|