|
Araştırma Terimleri Sözlüğü: İngilizce Terimler (1)
Araştırma Terimleri Sözlüğü (1. Sayfa)
-
A/B Testing
:
-
A/B testleri, bir ürünün veya pazarlama kampanyasının iki versiyo ...
-
Accompanied Shopping
:
-
Shop- along olarak da bilinen eşlikli alışveriş, katılımcının ank ...
-
Active Data
:
-
Aktif veri, araştırmacı tarafından anketler, röportajlar veya den ...
-
Ad Concept Testing
:
-
Kalitatif veya kantitatif yöntemler kullanılarak ilk reklam konse ...
-
Ad Hoc Research
:
-
Gereksinime göre yapılan, genellikle çözülmesi gereken bir soruna ...
-
Ad Positioning Statement Testing
:
-
Bir ürün veya hizmetin pazarlama çalışmasında kullanılan bir ifad ...
-
Ad Recall
:
-
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamı ne derece hatır ...
-
Ad Recognition
:
-
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamın hangi marka ya ...
-
Ad Tracking
:
-
Bir reklamın etkisini ölçmek için kullanılan bir yöntemdir. Bu, r ...
-
Advertising Effectiveness Research
:
-
Bir reklamın ne kadar iyi bir performans sergilediğini ölçen bir ...
-
Advertising Testing
:
-
Reklamların etkinliğini geliştirmek için yapılan testlerdir. Bu t ...
-
Aided Awareness
:
-
Marka bilinirliği, markayı veya ürünü bildiğini ifade eden kişile ...
-
Area Sampling
:
-
Belirli bir bölgeden örnekler alarak yaptığımız araştırmalardır. ...
-
arithmetic mean
:
-
Bir veri setindeki değerlerin toplamının değer sayısına bölünmesi ...
-
Attitudinal Statements
:
-
Bir kişinin belirli bir konu veya konu hakkındaki düşüncelerini v ...
-
awareness
:
-
Bilinirlik, belirli marka veya ürünün tüketiciler nezdinde ne der ...
-
Behavioral Economics
:
-
Psikolojik, sosyolojik ve nöro-bilimsel teorileri birleştiren bir ...
-
Bias
:
-
Araştırma verilerinin veya yöntemlerinin sistematik bir hata veya ...
-
Brand Architecture
:
-
Bir şirketin markalarını, ürünlerini ve hizmetlerini nasıl düzenl ...
-
Brand Associations
:
-
Tüketicilerin belirli bir markayla olan zihinsel bağlantıları vey ...
-
Brand Awareness
:
-
Tüketicilerin belirli bir markaya ne ölçüde aşina olduklarını ifa ...
-
Brand Equity
:
-
Bir markanın bir ürüne veya şirkete kattığı değer. Marka değeri, ...
-
Brand Equity Monitor
:
-
Bir markanın değerini ve gücünü ölçmek için kullanılan bir yöntem ...
-
Brand Image
:
-
Bir marka için tüketiciler tarafından oluşturulan görüntü ve algı ...
-
Brand Loyalty
:
-
Tüketicilerin belirli bir markayı sürekli olarak diğerlerine göre ...
-
Brand Positioning
:
-
Bir markanın tüketicilerin zihninde rakiplerine göre konumlandırı ...
-
-
Brand Proposition
:
-
Bir markanın tüketicilere sunduğu benzersiz değeri veya faydaları ...
-
Brand Recognition
:
-
Tüketicilerin görsel veya sözlü ipuçlarına dayanarak bir markayı ...
-
Brand Tracking Research
:
-
Bir markanın tüketiciler tarafından algısının zaman içinde değişi ...
-
Category Usage
:
-
Tüketicilerin belirli bir ürün veya hizmet kategorisini kullanma ...
-
Cluster Analysis
:
-
Benzer özelliklere veya davranışlara sahip tüketicileri bir araya ...
-
Cluster Sampling
:
-
Daha büyük bir popülasyonun daha küçük, örtüşmeyen gruplara veya ...
-
Coding
:
-
Açık uçlu sorulara ve diğer metin cevap istenen sorulara verilen ...
-
Cognitive Bias
:
-
Yargıların ve kararların doğruluğunu etkileyen psikolojik olgular ...
-
Cognitive Research
:
-
İnsanların nasıl düşündüğünü ve karar verdiğini anlamaya odaklana ...
-
Cohort
:
-
Demografik bir çalışmada istatistiksel benzerliklere sahip bir gr ...
-
Completion Rate
:
-
Anketteki soruların tümünü nitelikli şekilde yanıtlayanların yüzd ...
-
Computer-Aided Personal Interviewing
:
-
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti ...
-
Computer-Aided Self-Administered Interviewing
:
-
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak, katılımcıların süreci ke ...
-
Computer-Aided Telephone Interviewing
:
-
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti ...
-
Computer-Aided Web Interviewing
:
-
Yanıtlayanlara bir web sayfası aracılığıyla sunulan, kendi kendin ...
-
Consideration Set
:
-
Bir tüketicinin satın alma kararı verirken göz önünde bulundurduğ ...
-
Consumer Behavior
:
-
Bireylerin ne satın aldıklarını, ne kadar satın aldıklarını ve bu ...
-
Consumer Expenditures
:
-
Tüketicilerin mal ve hizmetlere harcadıkları toplam para miktarı. ...
-
Consumer Insights
:
-
Tüketicilerin davranışlarını, tercihlerini ve beklentilerini anla ...
-
Consumer Journey Mapping
:
-
Bir tüketicinin deneyimlerinin ve bir marka ile etkileşimlerinin ...
-
Consumer Panel
:
-
Bir ürün veya hizmetin tüketiciler tarafından kullanımını ve bunu ...
-
Content Analysis
:
-
Yazılı veya sözlü iletişimin içeriğini sistematik olarak analiz e ...
-
Control And Test
:
-
Bir araştırmada test grubu ile kontrol grubu arasındaki farkları ...
-
Control Group
:
-
Pazar araştırmasında, bir kontrol grubu, bir çalışmada hiçbir müd ...
-
Copy Testing
:
-
Reklam metninin etkinliğini değerlendirmek için kullanılan bir ar ...
-
-
correlation
:
-
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkinin istatistiksel b ...
-
Correlation Analysis
:
-
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi inceleyen istati ...
-
Cost Per Interview
:
-
Bir pazarlama araştırması projesinin toplam maliyetinin, tamamlan ...
-
Customer Experience
:
-
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre ...
-
Customer Experience Mapping
:
-
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre ...
-
Customer Journey
:
-
Müşteri Yolculuğu, bir müşterinin bir marka veya ürünle zaman içi ...
-
Customer Relationship Management
:
-
Müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için mevcut ve potan ...
-
Customer Satisfaction
:
-
Bir ürün veya hizmetin müşterinin beklentilerini ne ölçüde karşıl ...
-
Customer Segmentation
:
-
Bir müşteri tabanını ortak özelliklere algılara, tutumlara veya d ...
-
Data Cleaning
:
-
Veri temizleme, veri toplama ve analiz süreçlerinde yapılan işlem ...
-
data collection
:
-
Veri toplama, bir araştırma projesinde hedef kitlenin bilgi, görü ...
-
Data Mining
:
-
Büyük veri kümelerindeki kalıpları ve eğilimleri keşfetmek için y ...
-
Day-After Recall
:
-
Ertesi gün hatırlanma (Day-After Recall), hedef kitlenin bir rekl ...
-
Decision Tree Analysis
:
-
Farklı eylem planlarının olası sonuçlarını gösteren karar verme s ...
-
Demand Forecasting
:
-
Bir ürün veya hizmet için gelecekteki tüketici talebini tahmin et ...
-
Demographic Segmentation
:
-
Hedef kitlenin demografik özelliklerine göre segmente edilmesidir ...
-
Density Or Population Density
:
-
Yoğunluk, bir bölgede bulunan nüfusun sayısının yüzölçümüne oranı ...
-
Desk Research
:
-
Masa üstü araştırma, araştırma projesi için hazırda mevcut olan v ...
-
Diary Study
:
-
Katılımcılardan belirli bir süre boyunca deneyimlerinin ve gözlem ...
-
Digital Research Company
:
-
Dijital araştırma şirketi, veri toplama ve analiz işlemlerini çev ...
-
Double Opt-In
:
-
Double opt-in, katılımcının çalışmaya/listeye/sisteme üye oldukta ...
-
Drop Off/Out
:
-
Bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı tamamlamadan ay ...
-
Dropout Rate
:
-
Dropout oranı, bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı ...
-
Econometrics
:
-
Ekonometri, istatistiksel yöntemleri kullanarak ekonomik trendler ...
-
Ethnography
:
-
Etnografi, insanları doğal ortamlarında gözlemlemek ve incelemek ...
-
-
Exit Interviews
:
-
Bir mağazadan ayrılan tüketicilerle yapılan yapılandırılmış görüş ...
-
Experimental Research
:
-
Bir veya daha fazla değişkeni manipüle etmeyi ve bağımlı bir deği ...
-
Eye Tracking
:
-
Bir kişinin nereye baktığını ölçmek için özel ekipman kullanan bi ...
-
Face-To-Face Interview
:
-
Yüz yüze görüşme, iki kişi arasında gerçekleştirilen bir mülakat ...
-
Factor Analysis
:
-
Faktör analizi, bir araştırma projesinde toplanan verileri incele ...
-
feasibility study
:
-
Bir projenin gerçekleştirilebilirliğini değerlendiren bir araştır ...
-
Field Work
:
-
Bir araştırma çalışmasının uygulanması aşaması. Bu aşamada, araşt ...
-
Focus Group
:
-
Belirli bir konuyu veya ürünü kolaylaştırılmış bir ortamda tartış ...
-
frequency
:
-
Bir araştırmada, bir olayın ya da durumun kaç kez tekrarlandığını ...
-
Group Interview
:
-
Bir araştırmada, bir grup insanın aynı anda yönetilen bir mülakat ...
-
Halo Effect
:
-
Halo etkisi, bir insanın özelliklerinden birinin beğenilmesi nede ...
-
Incompletion Rate
:
-
Verim alınmaya başlanmış bir araştırmada tam olarak tamamlanmamış ...
-
Independent Variable
:
-
Bir denemede manipüle edilen veya kontrol edilen değişken.
-
In-Depth Interview
:
-
Hedef kitlenin düşüncelerini, davranışlarını ve bunların nedenler ...
-
Inferential Statistics
:
-
Bir örneğe dayalı olarak bir popülasyon hakkında tahminler veya ç ...
-
In-Home Usage Test
:
-
Katılımcının bir ürün veya hizmeti gerçek ortamında kullanarak on ...
-
Interview
:
-
Bir araştırmada, bir kişiyle yüz yüze ya da telefon görüşmesi yap ...
-
Interviewer Bias
:
-
Bir araştırmada, mülakatçının kendi düşüncelerinin, beklentilerin ...
-
K-Means Cluster Analysis
:
-
Bir veri setindeki nesnelerin benzer özelliklerine göre gruplandı ...
-
Lifestyle Research
:
-
Bir araştırmada, kişilerin yaşam tarzlarını, alışkanlıklarını, il ...
-
Likert Scale
:
-
Likert Ölçeği, anketler ve anketlerde kullanılan bir derecelendir ...
-
Linear Regression Analysis
:
-
Bir veri setindeki değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisini ...
-
Logistic Regression
:
-
Logistik Regresyon, bir olayın gerçekleşip gerçekleşmeyeceği gibi ...
-
Market Research
:
-
İş kararlarını yapılandırılmış bilgi ve içgörüler üzerine tasarla ...
Araştırma Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama
|