tr
en
Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
Araştırma Terimleri Sözlüğü: İngilizce Terimler (1)
Türkçe
İngilizce
Kısaltmalar
#
A
B
C
D
E
F
G
H
I
İ
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Araştırma Terimleri Sözlüğü (1. Sayfa)
A/B Testing
:
A/B testleri, bir ürünün veya pazarlama kampanyasının iki versiyo
...
Accompanied Shopping
:
Shop- along olarak da bilinen eşlikli alışveriş, katılımcının ank
...
Active Data
:
Aktif veri, araştırmacı tarafından anketler, röportajlar veya den
...
Ad Concept Testing
:
Kalitatif veya kantitatif yöntemler kullanılarak ilk reklam konse
...
Ad Hoc Research
:
Gereksinime göre yapılan, genellikle çözülmesi gereken bir soruna
...
Ad Positioning Statement Testing
:
Bir ürün veya hizmetin pazarlama çalışmasında kullanılan bir ifad
...
Ad Recall
:
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamı ne derece hatır
...
Ad Recognition
:
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamın hangi marka ya
...
Ad Tracking
:
Bir reklamın etkisini ölçmek için kullanılan bir yöntemdir. Bu, r
...
Advertising Effectiveness Research
:
Bir reklamın ne kadar iyi bir performans sergilediğini ölçen bir
...
Advertising Testing
:
Reklamların etkinliğini geliştirmek için yapılan testlerdir. Bu t
...
Aided Awareness
:
Marka bilinirliği, markayı veya ürünü bildiğini ifade eden kişile
...
Area Sampling
:
Belirli bir bölgeden örnekler alarak yaptığımız araştırmalardır.
...
arithmetic mean
:
Bir veri setindeki değerlerin toplamının değer sayısına bölünmesi
...
Attitudinal Statements
:
Bir kişinin belirli bir konu veya konu hakkındaki düşüncelerini v
...
awareness
:
Bilinirlik, belirli marka veya ürünün tüketiciler nezdinde ne der
...
Behavioral Economics
:
Psikolojik, sosyolojik ve nöro-bilimsel teorileri birleştiren bir
...
Bias
:
Araştırma verilerinin veya yöntemlerinin sistematik bir hata veya
...
Brand Architecture
:
Bir şirketin markalarını, ürünlerini ve hizmetlerini nasıl düzenl
...
Brand Associations
:
Tüketicilerin belirli bir markayla olan zihinsel bağlantıları vey
...
Brand Awareness
:
Tüketicilerin belirli bir markaya ne ölçüde aşina olduklarını ifa
...
Brand Equity
:
Bir markanın bir ürüne veya şirkete kattığı değer. Marka değeri,
...
Brand Equity Monitor
:
Bir markanın değerini ve gücünü ölçmek için kullanılan bir yöntem
...
Brand Image
:
Bir marka için tüketiciler tarafından oluşturulan görüntü ve algı
...
Brand Loyalty
:
Tüketicilerin belirli bir markayı sürekli olarak diğerlerine göre
...
Brand Positioning
:
Bir markanın tüketicilerin zihninde rakiplerine göre konumlandırı
...
Brand Proposition
:
Bir markanın tüketicilere sunduğu benzersiz değeri veya faydaları
...
Brand Recognition
:
Tüketicilerin görsel veya sözlü ipuçlarına dayanarak bir markayı
...
Brand Tracking Research
:
Bir markanın tüketiciler tarafından algısının zaman içinde değişi
...
Category Usage
:
Tüketicilerin belirli bir ürün veya hizmet kategorisini kullanma
...
Cluster Analysis
:
Benzer özelliklere veya davranışlara sahip tüketicileri bir araya
...
Cluster Sampling
:
Daha büyük bir popülasyonun daha küçük, örtüşmeyen gruplara veya
...
Coding
:
Açık uçlu sorulara ve diğer metin cevap istenen sorulara verilen
...
Cognitive Bias
:
Yargıların ve kararların doğruluğunu etkileyen psikolojik olgular
...
Cognitive Research
:
İnsanların nasıl düşündüğünü ve karar verdiğini anlamaya odaklana
...
Cohort
:
Demografik bir çalışmada istatistiksel benzerliklere sahip bir gr
...
Completion Rate
:
Anketteki soruların tümünü nitelikli şekilde yanıtlayanların yüzd
...
Computer-Aided Personal Interviewing
:
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti
...
Computer-Aided Self-Administered Interviewing
:
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak, katılımcıların süreci ke
...
Computer-Aided Telephone Interviewing
:
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti
...
Computer-Aided Web Interviewing
:
Yanıtlayanlara bir web sayfası aracılığıyla sunulan, kendi kendin
...
Consideration Set
:
Bir tüketicinin satın alma kararı verirken göz önünde bulundurduğ
...
Consumer Behavior
:
Bireylerin ne satın aldıklarını, ne kadar satın aldıklarını ve bu
...
Consumer Expenditures
:
Tüketicilerin mal ve hizmetlere harcadıkları toplam para miktarı.
...
Consumer Insights
:
Tüketicilerin davranışlarını, tercihlerini ve beklentilerini anla
...
Consumer Journey Mapping
:
Bir tüketicinin deneyimlerinin ve bir marka ile etkileşimlerinin
...
Consumer Panel
:
Bir ürün veya hizmetin tüketiciler tarafından kullanımını ve bunu
...
Content Analysis
:
Yazılı veya sözlü iletişimin içeriğini sistematik olarak analiz e
...
Control And Test
:
Bir araştırmada test grubu ile kontrol grubu arasındaki farkları
...
Control Group
:
Pazar araştırmasında, bir kontrol grubu, bir çalışmada hiçbir müd
...
Copy Testing
:
Reklam metninin etkinliğini değerlendirmek için kullanılan bir ar
...
correlation
:
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkinin istatistiksel b
...
Correlation Analysis
:
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi inceleyen istati
...
Cost Per Interview
:
Bir pazarlama araştırması projesinin toplam maliyetinin, tamamlan
...
Customer Experience
:
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre
...
Customer Experience Mapping
:
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre
...
Customer Journey
:
Müşteri Yolculuğu, bir müşterinin bir marka veya ürünle zaman içi
...
Customer Relationship Management
:
Müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için mevcut ve potan
...
Customer Satisfaction
:
Bir ürün veya hizmetin müşterinin beklentilerini ne ölçüde karşıl
...
Customer Segmentation
:
Bir müşteri tabanını ortak özelliklere algılara, tutumlara veya d
...
Data Cleaning
:
Veri temizleme, veri toplama ve analiz süreçlerinde yapılan işlem
...
data collection
:
Veri toplama, bir araştırma projesinde hedef kitlenin bilgi, görü
...
Data Mining
:
Büyük veri kümelerindeki kalıpları ve eğilimleri keşfetmek için y
...
Day-After Recall
:
Ertesi gün hatırlanma (Day-After Recall), hedef kitlenin bir rekl
...
Decision Tree Analysis
:
Farklı eylem planlarının olası sonuçlarını gösteren karar verme s
...
Demand Forecasting
:
Bir ürün veya hizmet için gelecekteki tüketici talebini tahmin et
...
Demographic Segmentation
:
Hedef kitlenin demografik özelliklerine göre segmente edilmesidir
...
Density Or Population Density
:
Yoğunluk, bir bölgede bulunan nüfusun sayısının yüzölçümüne oranı
...
Desk Research
:
Masa üstü araştırma, araştırma projesi için hazırda mevcut olan v
...
Diary Study
:
Katılımcılardan belirli bir süre boyunca deneyimlerinin ve gözlem
...
Digital Research Company
:
Dijital araştırma şirketi, veri toplama ve analiz işlemlerini çev
...
Double Opt-In
:
Double opt-in, katılımcının çalışmaya/listeye/sisteme üye oldukta
...
Drop Off/Out
:
Bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı tamamlamadan ay
...
Dropout Rate
:
Dropout oranı, bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı
...
Econometrics
:
Ekonometri, istatistiksel yöntemleri kullanarak ekonomik trendler
...
Ethnography
:
Etnografi, insanları doğal ortamlarında gözlemlemek ve incelemek
...
Exit Interviews
:
Bir mağazadan ayrılan tüketicilerle yapılan yapılandırılmış görüş
...
Experimental Research
:
Bir veya daha fazla değişkeni manipüle etmeyi ve bağımlı bir deği
...
Eye Tracking
:
Bir kişinin nereye baktığını ölçmek için özel ekipman kullanan bi
...
Face-To-Face Interview
:
Yüz yüze görüşme, iki kişi arasında gerçekleştirilen bir mülakat
...
Factor Analysis
:
Faktör analizi, bir araştırma projesinde toplanan verileri incele
...
feasibility study
:
Bir projenin gerçekleştirilebilirliğini değerlendiren bir araştır
...
Field Work
:
Bir araştırma çalışmasının uygulanması aşaması. Bu aşamada, araşt
...
Focus Group
:
Belirli bir konuyu veya ürünü kolaylaştırılmış bir ortamda tartış
...
frequency
:
Bir araştırmada, bir olayın ya da durumun kaç kez tekrarlandığını
...
Group Interview
:
Bir araştırmada, bir grup insanın aynı anda yönetilen bir mülakat
...
Halo Effect
:
Halo etkisi, bir insanın özelliklerinden birinin beğenilmesi nede
...
Incompletion Rate
:
Verim alınmaya başlanmış bir araştırmada tam olarak tamamlanmamış
...
Independent Variable
:
Bir denemede manipüle edilen veya kontrol edilen değişken.
In-Depth Interview
:
Hedef kitlenin düşüncelerini, davranışlarını ve bunların nedenler
...
Inferential Statistics
:
Bir örneğe dayalı olarak bir popülasyon hakkında tahminler veya ç
...
In-Home Usage Test
:
Katılımcının bir ürün veya hizmeti gerçek ortamında kullanarak on
...
Interview
:
Bir araştırmada, bir kişiyle yüz yüze ya da telefon görüşmesi yap
...
Interviewer Bias
:
Bir araştırmada, mülakatçının kendi düşüncelerinin, beklentilerin
...
K-Means Cluster Analysis
:
Bir veri setindeki nesnelerin benzer özelliklerine göre gruplandı
...
Lifestyle Research
:
Bir araştırmada, kişilerin yaşam tarzlarını, alışkanlıklarını, il
...
Likert Scale
:
Likert Ölçeği, anketler ve anketlerde kullanılan bir derecelendir
...
Linear Regression Analysis
:
Bir veri setindeki değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisini
...
Logistic Regression
:
Logistik Regresyon, bir olayın gerçekleşip gerçekleşmeyeceği gibi
...
Market Research
:
İş kararlarını yapılandırılmış bilgi ve içgörüler üzerine tasarla
...
Araştırma Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama