tr en

Araştırma Terimleri Sözlüğü: İngilizce Terimler (1)

# A B C D E F G H I İ J K L M N O P Q R S T U V WX Y Z

Araştırma Terimleri Sözlüğü (1. Sayfa)

A/B Testing :
A/B testleri, bir ürünün veya pazarlama kampanyasının iki versiyo ...
Accompanied Shopping :
Shop- along olarak da bilinen eşlikli alışveriş, katılımcının ank ...
Active Data :
Aktif veri, araştırmacı tarafından anketler, röportajlar veya den ...
Ad Concept Testing :
Kalitatif veya kantitatif yöntemler kullanılarak ilk reklam konse ...
Ad Hoc Research :
Gereksinime göre yapılan, genellikle çözülmesi gereken bir soruna ...
Ad Positioning Statement Testing :
Bir ürün veya hizmetin pazarlama çalışmasında kullanılan bir ifad ...
Ad Recall :
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamı ne derece hatır ...
Ad Recognition :
Tüketicilerin bir reklamı gördükten sonra reklamın hangi marka ya ...
Ad Tracking :
Bir reklamın etkisini ölçmek için kullanılan bir yöntemdir. Bu, r ...
Advertising Effectiveness Research :
Bir reklamın ne kadar iyi bir performans sergilediğini ölçen bir ...
Advertising Testing :
Reklamların etkinliğini geliştirmek için yapılan testlerdir. Bu t ...
Aided Awareness :
Marka bilinirliği, markayı veya ürünü bildiğini ifade eden kişile ...
Area Sampling :
Belirli bir bölgeden örnekler alarak yaptığımız araştırmalardır. ...
arithmetic mean :
Bir veri setindeki değerlerin toplamının değer sayısına bölünmesi ...
Attitudinal Statements :
Bir kişinin belirli bir konu veya konu hakkındaki düşüncelerini v ...
awareness :
Bilinirlik, belirli marka veya ürünün tüketiciler nezdinde ne der ...
Behavioral Economics :
Psikolojik, sosyolojik ve nöro-bilimsel teorileri birleştiren bir ...
Bias :
Araştırma verilerinin veya yöntemlerinin sistematik bir hata veya ...
Brand Architecture :
Bir şirketin markalarını, ürünlerini ve hizmetlerini nasıl düzenl ...
Brand Associations :
Tüketicilerin belirli bir markayla olan zihinsel bağlantıları vey ...
Brand Awareness :
Tüketicilerin belirli bir markaya ne ölçüde aşina olduklarını ifa ...
Brand Equity :
Bir markanın bir ürüne veya şirkete kattığı değer. Marka değeri, ...
Brand Equity Monitor :
Bir markanın değerini ve gücünü ölçmek için kullanılan bir yöntem ...
Brand Image :
Bir marka için tüketiciler tarafından oluşturulan görüntü ve algı ...
Brand Loyalty :
Tüketicilerin belirli bir markayı sürekli olarak diğerlerine göre ...
Brand Positioning :
Bir markanın tüketicilerin zihninde rakiplerine göre konumlandırı ...
Brand Proposition :
Bir markanın tüketicilere sunduğu benzersiz değeri veya faydaları ...
Brand Recognition :
Tüketicilerin görsel veya sözlü ipuçlarına dayanarak bir markayı ...
Brand Tracking Research :
Bir markanın tüketiciler tarafından algısının zaman içinde değişi ...
Category Usage :
Tüketicilerin belirli bir ürün veya hizmet kategorisini kullanma ...
Cluster Analysis :
Benzer özelliklere veya davranışlara sahip tüketicileri bir araya ...
Cluster Sampling :
Daha büyük bir popülasyonun daha küçük, örtüşmeyen gruplara veya ...
Coding :
Açık uçlu sorulara ve diğer metin cevap istenen sorulara verilen ...
Cognitive Bias :
Yargıların ve kararların doğruluğunu etkileyen psikolojik olgular ...
Cognitive Research :
İnsanların nasıl düşündüğünü ve karar verdiğini anlamaya odaklana ...
Cohort :
Demografik bir çalışmada istatistiksel benzerliklere sahip bir gr ...
Completion Rate :
Anketteki soruların tümünü nitelikli şekilde yanıtlayanların yüzd ...
Computer-Aided Personal Interviewing :
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti ...
Computer-Aided Self-Administered Interviewing :
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak, katılımcıların süreci ke ...
Computer-Aided Telephone Interviewing :
Bilgisayar tabanlı bir anket kullanarak anketör tarafından yöneti ...
Computer-Aided Web Interviewing :
Yanıtlayanlara bir web sayfası aracılığıyla sunulan, kendi kendin ...
Consideration Set :
Bir tüketicinin satın alma kararı verirken göz önünde bulundurduğ ...
Consumer Behavior :
Bireylerin ne satın aldıklarını, ne kadar satın aldıklarını ve bu ...
Consumer Expenditures :
Tüketicilerin mal ve hizmetlere harcadıkları toplam para miktarı. ...
Consumer Insights :
Tüketicilerin davranışlarını, tercihlerini ve beklentilerini anla ...
Consumer Journey Mapping :
Bir tüketicinin deneyimlerinin ve bir marka ile etkileşimlerinin ...
Consumer Panel :
Bir ürün veya hizmetin tüketiciler tarafından kullanımını ve bunu ...
Content Analysis :
Yazılı veya sözlü iletişimin içeriğini sistematik olarak analiz e ...
Control And Test :
Bir araştırmada test grubu ile kontrol grubu arasındaki farkları ...
Control Group :
Pazar araştırmasında, bir kontrol grubu, bir çalışmada hiçbir müd ...
Copy Testing :
Reklam metninin etkinliğini değerlendirmek için kullanılan bir ar ...
correlation :
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkinin istatistiksel b ...
Correlation Analysis :
İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi inceleyen istati ...
Cost Per Interview :
Bir pazarlama araştırması projesinin toplam maliyetinin, tamamlan ...
Customer Experience :
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre ...
Customer Experience Mapping :
Tüketicilerin bir marka veya ürünle ilişkilerini, satın alma süre ...
Customer Journey :
Müşteri Yolculuğu, bir müşterinin bir marka veya ürünle zaman içi ...
Customer Relationship Management :
Müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için mevcut ve potan ...
Customer Satisfaction :
Bir ürün veya hizmetin müşterinin beklentilerini ne ölçüde karşıl ...
Customer Segmentation :
Bir müşteri tabanını ortak özelliklere algılara, tutumlara veya d ...
Data Cleaning :
Veri temizleme, veri toplama ve analiz süreçlerinde yapılan işlem ...
data collection :
Veri toplama, bir araştırma projesinde hedef kitlenin bilgi, görü ...
Data Mining :
Büyük veri kümelerindeki kalıpları ve eğilimleri keşfetmek için y ...
Day-After Recall :
Ertesi gün hatırlanma (Day-After Recall), hedef kitlenin bir rekl ...
Decision Tree Analysis :
Farklı eylem planlarının olası sonuçlarını gösteren karar verme s ...
Demand Forecasting :
Bir ürün veya hizmet için gelecekteki tüketici talebini tahmin et ...
Demographic Segmentation :
Hedef kitlenin demografik özelliklerine göre segmente edilmesidir ...
Density Or Population Density :
Yoğunluk, bir bölgede bulunan nüfusun sayısının yüzölçümüne oranı ...
Desk Research :
Masa üstü araştırma, araştırma projesi için hazırda mevcut olan v ...
Diary Study :
Katılımcılardan belirli bir süre boyunca deneyimlerinin ve gözlem ...
Digital Research Company :
Dijital araştırma şirketi, veri toplama ve analiz işlemlerini çev ...
Double Opt-In :
Double opt-in, katılımcının çalışmaya/listeye/sisteme üye oldukta ...
Drop Off/Out :
Bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı tamamlamadan ay ...
Dropout Rate :
Dropout oranı, bir araştırma projesinde katılımcıların çalışmayı ...
Econometrics :
Ekonometri, istatistiksel yöntemleri kullanarak ekonomik trendler ...
Ethnography :
Etnografi, insanları doğal ortamlarında gözlemlemek ve incelemek ...
Exit Interviews :
Bir mağazadan ayrılan tüketicilerle yapılan yapılandırılmış görüş ...
Experimental Research :
Bir veya daha fazla değişkeni manipüle etmeyi ve bağımlı bir deği ...
Eye Tracking :
Bir kişinin nereye baktığını ölçmek için özel ekipman kullanan bi ...
Face-To-Face Interview :
Yüz yüze görüşme, iki kişi arasında gerçekleştirilen bir mülakat ...
Factor Analysis :
Faktör analizi, bir araştırma projesinde toplanan verileri incele ...
feasibility study :
Bir projenin gerçekleştirilebilirliğini değerlendiren bir araştır ...
Field Work :
Bir araştırma çalışmasının uygulanması aşaması. Bu aşamada, araşt ...
Focus Group :
Belirli bir konuyu veya ürünü kolaylaştırılmış bir ortamda tartış ...
frequency :
Bir araştırmada, bir olayın ya da durumun kaç kez tekrarlandığını ...
Group Interview :
Bir araştırmada, bir grup insanın aynı anda yönetilen bir mülakat ...
Halo Effect :
Halo etkisi, bir insanın özelliklerinden birinin beğenilmesi nede ...
Incompletion Rate :
Verim alınmaya başlanmış bir araştırmada tam olarak tamamlanmamış ...
Independent Variable :
Bir denemede manipüle edilen veya kontrol edilen değişken.
In-Depth Interview :
Hedef kitlenin düşüncelerini, davranışlarını ve bunların nedenler ...
Inferential Statistics :
Bir örneğe dayalı olarak bir popülasyon hakkında tahminler veya ç ...
In-Home Usage Test :
Katılımcının bir ürün veya hizmeti gerçek ortamında kullanarak on ...
Interview :
Bir araştırmada, bir kişiyle yüz yüze ya da telefon görüşmesi yap ...
Interviewer Bias :
Bir araştırmada, mülakatçının kendi düşüncelerinin, beklentilerin ...
K-Means Cluster Analysis :
Bir veri setindeki nesnelerin benzer özelliklerine göre gruplandı ...
Lifestyle Research :
Bir araştırmada, kişilerin yaşam tarzlarını, alışkanlıklarını, il ...
Likert Scale :
Likert Ölçeği, anketler ve anketlerde kullanılan bir derecelendir ...
Linear Regression Analysis :
Bir veri setindeki değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisini ...
Logistic Regression :
Logistik Regresyon, bir olayın gerçekleşip gerçekleşmeyeceği gibi ...
Market Research :
İş kararlarını yapılandırılmış bilgi ve içgörüler üzerine tasarla ...

Araştırma Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama